Hoe krijg ik weer het dakje op de e?

Voordat mijn vriend Windows 8 installeerde op mijn computer had ik altijd een geweldige manier om de streepjes op de klinkers te krijgen. Ik drukte het aanhalingsteken knopje in (het teken verscheen dan nog niet direct) en daarna op elke letter waar het maar op moest komen. Dus het was bijvoorbeeld: ' + e.
Echter, Windows 8 beviel me niet zo goed dus ik ben nu weer terug bij Windows 7 en nu lukt de manier met de streepjes die ik eerst had niet meer. Elke keer als ik nu eerst het aanhalingstekenknopje indruk komt het meteen al in beeld en ik krijg het met geen mogelijkheid boven de letters. Hetzelfde heb ik met het ^ en zo. Ik weet dat er andere manieren zijn om die dingen boven de letters te krijgen, maar ik vond dit zo prettig!

Kan iemand me vertellen hoe ik het weer kan krijgen zoals the good ol' days?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
3.2K
Powergen
9 jaar geleden
Heb je shift + 6 en dan de letter e geprobeerd?
Amadea
9 jaar geleden
Op welke taalinstelling staat de computer?
Castle
9 jaar geleden
Gebruik anders ALT 136.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
verander je taalinstelling naar US-International en je probleem is opgelost
Antoni
9 jaar geleden
Castle, Benedyct schrijft: "Ik weet dat er andere manieren zijn om die dingen boven de letters te krijgen, maar ik vond dit zo prettig!" Dan is een andere oplossing geven niet erg zinvol, lijkt mij, want die kent ze al en die wil ze niet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op welke taal staat je keyboard. In NLD lukt dat wel met die é maar in bv Engels niet.

Het beste antwoord

Heb je je toetsenbordindeling op Verenigde Staten staan?
Hiervoor ga je naar hiervoor Configuratiescherm.
Klik bij Klok, Taal en Regio op "Toetsenborden of ander invoermethoden wijzigen".
Klik dan op "Toetsenborden wijzigen".
Hier moet "Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (Internationaal) " staan.

Toegevoegd na 24 minuten:
Klik eventueel hier op Nederlands onder Toetsenbord en vervolgens op "Verwijderen". Het toetsenbord kan nu niet meer overschakelen naar een andere indeling.

Toetsenborden hebben onder Windows twee kenmerken: een invoertaal en een toetsenbordindeling. Helemaal logisch is dit niet: de invoertaal heeft weinig met het toetsenbord zelf te maken, maar vooral met functionaliteit. Zo herkent Word bepaalde talen en past daar zijn automatische correctiefuncties op aan. Vervelend neveneffect is dat u daardoor soms ook plotseling met een andere toetsenbordindeling komt te zitten: als u in het Engels tikt, selecteert Word ook een Engels toetsenbord, en als daar een andere toetsenbordindeling aan gekoppeld is, gebeuren er plots vreemde dingen.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig!!!!!! Ik heb het weer zoals ik het fijn vind! Heeeeeeel erg bedankt!!!