Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een complete biografie afdrukken (word2010)?

k heb voor een aantal afzonderlijke documenten (literatuur)verwijzingen gemaakt.
als ik document afdruk kan ik alleen biografie afdrukken van literatuur waar ik daarin naar verwijs.
hoe kan ik een complete lijst van literatuurverwijzingen (dus van alle bronnen waar ik ooit naar heb verwezen) afdrukken?

Toegevoegd na 15 uur:
wat ik dus wil is een complete lijst van ALLE verwijzingen in alle stukken die ik heb gemaakt. Dus alles bij elkaar gezet. daarop heb ik nog geen antwoord gekregen (overigens dank voor de reacties)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
668

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voeg de bibliografieën van de documenten elektronisch samen. Dat is toch de enige manier om het mooi te krijgen. Als je wetenschappelijk schrijft heb je LateX als opmaak/documentsysteem. Die heeft via BibteX een flexibele manier om met je verwijzingen om te gaan. En die kan dan ook je totale lijst tot document omvormen. Maar daar met je wel even induiken.
Anders toch het betere knip/plak werk. Al kun je ook uit pdfjes soms geautomatiseerd de inhoud er uit halen. Wat voor formaat hebben je documenten?

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, dat formaat zal wel Word2010 zijn. Denk eens aan formulieren. Je kunt je bronbestand van bibliografie in Excel maken en dan importeren in Word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eigenlijk niet echt een reactie waar ik wat aan had.
de oplosssing is simpel: maaj een leeg document aan en voeg daaraan een complete lijst toe door alle litetuur van links naar rechts te verplaatsen

Andere antwoorden (1)

In word zit een APA literatuur vermeldingssysteem ingebouwd, erg simpel. Binnen het systeempje geef je aan of de bron een boek tijdschrift of vakblad is en dan krijg je een aantal velden die je in moet vullen. Deze bron kun je dan afhankelijk van de door jou gekozen APA stijl in de tekst laten verwijzen via 'citaat invoegen'. Aan het eind van de rit voeg je gewoon de hele bibliografie van alle verwijzingen toe aan je gemaakte bestand. That should do it the most easy way.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding