Met welke gratis programma kan je het beste een audio opname maken, welke zo klein mogelijk is?

Als ik met de windows recorder 30min opneem is dit al gauw 30MB. Dat is me veeeel te groot. Ik zou maximaal 5-8MB willen hebben dan.
Ook is het handig als je kunt pauzeren tijdens de opname.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4.7K

Het beste antwoord

De grootte hangt af van het formaat waarin je het opslaat. Een WAV bestand is bijvoorbeeld veel groter dan een gecomprimeerd MP3 bestand.

Een goede audio recorder is het gratis Audacity. Om in MP3 op te kunnen slaan heb je wel de decoder nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met Audacity kan je ook mooi stiltes toevoegen of ruis verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijgaande de link over audacity en een instuctie om de MP3 (LAME) decoder te installeren. Dit zorgt ervoor dat je een opname kunt opslaan als MP3.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je verder tevreden bent over WIndows Recorder, kan je ook het bestand dat je hebt gemaakt converteren met online converters. De bestanden die je nu hebt gemaakt zijn ook te openen met Audacity overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wavosaur is een handig wave editor programma met veel mogelijkheden zoals knippen, kopiëren, plakken, combinatie plakt, vervangen/invoegen