Kunnen andere die gmail gebruiken mijn huidige email adres zien?

Mijn huidige email adres en mobiele nr wil ik niet dat heel de wereld het ziet. Ik heb geen verstand van gmail, dus hulp kan ik goed gebruiken!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Als jij hen een mail stuurt dan kunnen ze jouw e-mailadres zien, ja. Niet alleen als ze eveneens gmail gebruiken, maar iedereen die jij een mailtje stuurt. Het adres van de afzender is hoe dan ook altijd te zien.
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Het heeft alleen zin om een e-mailadres dat jij gebruikt op te geven als reserve. Anders kun je in het geval dat jij werkelijk je wachtwoord niet meer weet niet bij de noodoplossing komen. Het adres dat je in die gegevens ten behoeve van de mailprovider invult wordt niet openbaar.
Als jij niets deelt met andere gebruikers zien zij niets. Als jij mailt via Gmail zien ze uiteraard jouw Gmail adres. Voor de rest niets. Ook binnen jouw Google account kun je jouw profiel afschermen. Jouw andere mail adres ziet dus niemand tenzij jij dat openbaar maakt.