Hoe kan ik in Excel 2010 verwijzingen maken naar een tabblad waarbij het tabblad de variabele is?

ik wil een verwijzing maken naar een ander tabblad. Dit lukt, maar nu wil ik een verwijzing maken waarbij het tabblad de variabele is.

een voorbeeld:
Bij een normale verwijzing naar een ander tabblad staat er bijvoorbeeld:
=Sheet2!B14

Nu heb ik een kolom met tekst:
Product A
Product B
....
....
Product BX

de tabbladen hebben dan ook dezelfde namen als de kolomvelden, dus tabblad "Product A", etc.

Is dit uberhaupt mogelijk en hoe moet ik de formule opbouwen?
Ik kan natuurlijk ook per veld de link handmatig aanmaken, maar aangezien ik dit voor een 70-tal producten heb en naar verschillende velden moet verwijzen in een groot overzicht wil ik dit graag met een formule doen. Scheelt erg veel tijd (ook in de toekomst).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is mogelijk met de functie INDIRECT(). Ik heb het net even geprobeerd. Op het eerste tabblad heb ik in cel A4 de tekst "Product A" gezet. In cel B4 heb ik de volgende formule geplaatst:       =INDIRECT("'"&A4&"'!E5") (Let even goed op de aanhalingstekens, ik vermoed dat je ze zult moeten kopiëren en plakken omdat ze niet zo duidelijk zichtbaar/onderscheidbaar zijn als ze zo dicht op elkaar staan.) In cel B4 verschijnt nu de inhoud van cel E5 op tabblad "Product A".   Toegevoegd na 1 minuut:   Ik heb ook een variant geprobeerd. In cel A5 heb ik alleen een hoofdletter B gezet. Dus niet "Product B", maar alleen de B. In cel B5 heb ik de volgende variant op bovenstaande formule geplaatst:       =INDIRECT("'Product "&A5&"'!E5") In cel B5 verschijnt nu de inhoud van cel E5 op het tabblad "Product B".  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100