Hoe zie ik welke apparaten verbonden zijn met mijn router?

Ik wil graag de namen van de apparaten achterhalen die verbonden zijn met mijn router om vervolgens de juiste mac adressen te kunnen filteren. Ik heb nu een programma genaamd Who is on my WiFi, maar die vindt alleen de naam van mijn eigen apparaat.

Wie kent er goede software?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.9K
bamibal
9 jaar geleden
Dat kun je meestal gewoon zien in het beheersscherm van je router. Wat voor router heb je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas niet. Ik heb een 300N van Sitecom. Als ik klik op DHCP krijg ik alleen mac adressen en ip adressen te zien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je Windows gebruikt kun je gebruik maken van een commando in the command prompt. Klik op start en zoek op "cmd" en open dit programma. typ vervoglens het volgende commando: NBTSTAT -A 10.10.10.10 Vervang 10.10.10.10 met het ip adres waarvan je de (host)name wil weten, zoek bijvoorbeeld eerst in de router welke ip-adressen er in gebruik zijn. Als je Linux gebruikt zou ik nmblookup proberen, wat bijna het zelfde doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga ik proberen bedankt

Antwoorden (2)

Probeer fing. Die vind ik fijn werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Wat is fing, hoe kom je er aan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een applicatie op je telefoon
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.overlooksoft.com/
Een beetje leuke router heeft daar een mooi menu voor waar je op kunt inloggen via een web-interface. Daar zit bijna altijd een submenu in met een overzicht van de WiFi clients, en een stukje configuratie waar je mac adressen kunt filteren.
Zoek eens de documentatie van je router op (of geef merk/type hier aan, dan kunnen anderen voor je zoeken)?

NB: Een mac adres spoofen is niet de moeilijkste opgave op deze planeet - een mac filter moet dus zeker niet je *enige* beveiliging zijn (als in, je moet niet het passwordless en unencrypted maken met de gedachte "ik heb een MAC whitelist dus ik kies wie erop komt"). Maar als je niet vaak gasten hebt die je "ff snel" op je wifi wilt laten werken of zo... Het is wel extra.