Hoe zie ik welke apparaten verbonden zijn met mijn router?

Ik wil graag de namen van de apparaten achterhalen die verbonden zijn met mijn router om vervolgens de juiste mac adressen te kunnen filteren. Ik heb nu een programma genaamd Who is on my WiFi, maar die vindt alleen de naam van mijn eigen apparaat.

Wie kent er goede software?

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer fing. Die vind ik fijn werken.

Een beetje leuke router heeft daar een mooi menu voor waar je op kunt inloggen via een web-interface. Daar zit bijna altijd een submenu in met een overzicht van de WiFi clients, en een stukje configuratie waar je mac adressen kunt filteren. Zoek eens de documentatie van je router op (of geef merk/type hier aan, dan kunnen anderen voor je zoeken)? NB: Een mac adres spoofen is niet de moeilijkste opgave op deze planeet - een mac filter moet dus zeker niet je *enige* beveiliging zijn (als in, je moet niet het passwordless en unencrypted maken met de gedachte "ik heb een MAC whitelist dus ik kies wie erop komt"). Maar als je niet vaak gasten hebt die je "ff snel" op je wifi wilt laten werken of zo... Het is wel extra.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100