Hoe kan ik een dvd branden zonder teveel kwaliteitsverlies?

Ik ben al geruime tijd op zoek hoe een DVD te branden (van 35 min.) zonder veel kwaliteitsverlies. Heb op vele sites gezocht maar vind de termen te moeilijk en merk dat er velen met dezelfde vraag zitten. Het bestand is nu 4,23 GB en een m2ts bestand. Zodra ik hem ga branden verliest hij enorm veel kwaliteit. Graag stap voor stap uitleggen. Heb windows DVD maker en Live Movie Maker als programma’s. Ik heb al zoveel geprobeerd en er zijn al veel dvd's in de prullenbak verdwenen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovendien heb ik diverse keren geprobeerd te converteren naar .avi, mpeg, wmv formaat, ook daarbij was veel kwaliteitsverlies.. Moet ik in de instellingen van live moviemaker misschien iets veranderen?
gvrox
9 jaar geleden
Aan de afmeting van de file en de lengte zou ik zeggen dat het om een HD opname gaat, klopt dat ? Zo ja, dan krijg je natuurlijk altijd kwaliteitsverlies als je er een DVD van wil maken, want dat is niet HD. De bedoeling is wel dat het op een gewone DVD speler afgespeeld kan worden ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, HD en ik wil het op een dvd speler afspelen. Op de pc prima kwaliteit en heel scherp beeld, maar op TV helaas geen scherpe beelden.

Antwoorden (3)

Niet op dvd branden maar op BD dan wordt het niet geconverteerd naar een dvd-video en behoud je de HD-'kwaliteit'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geen optie als je geen BD brander in huis hebt, laat staan een BD speler.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, als je alles op dvd en een disc wil zien moet je dan ook niet klagen over kwaliteitsverlies.
Als je de brandsnelheid verlaagd naar de laagste waarde zal de kwaliteit verhogen
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kwaliteit van de putjes op de schijf zal verhogen ja. Maar niet de beeldkwaliteit!
Een DVD geeft nou eenmal geen denderende weergave op digitale beeldschermen. De DVD kwaliteit is standaard gedefineerd en heeft dezelfde kwaliteit als analoge tv (576i@50Hz). Als je het m2ts bestand brandt zonder conversie kun je het op de PC afspelen en op een selectief aantal DVD spelers. Je moet in de gebruikersaanwijzing van je DVD speler kijken om te zien of je 'm kunt afspelen zonder conversie. Mijn oudere DVD speler (2008) van €25 kan overweg met m2ts bestanden dus er is een buitenkansje dat de jouwe dat ook kan. Als jouw DVD speler bijvoorbeeld alleen mp4 kan afspelen, maak je een mp4'tje ervan via WIndows Live Movie Maker.

Toegevoegd na 4 minuten:
In Windows Live Movie Maker moet je dan wel eerst de gewenste resolutie, framerate en de bitsnelheid aangeven. Het is beste om de resolutie in te stellen op de originele resolutie, voor de framerate geld hetzelfde. De bitsnelheid zal ik op 15 to 30 Mb/s zetten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog iets wat ik wil opmerken is als de DVD speler niet via HDMI maar via bijvoorbeeld scart het beeld doorstuurd naar de TV zul je nooit échte HD kwaliteit krijgen aangezien alles door de DVD speler omlaag geconverteerd moet worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volledige zekerheid heb je enkel in het standaardformaat. En zelfs als je daar van afwijkt loopt het heel vaak mis met niet-ondersteunde codecs en dergelijke.