Hoe kan ik de tekst van een regel links en rechts uitlijnen?

Ik ben een lijst aan het maken met producten waarin de productnaam helemaal links en de prijzen helemaal rechts moeten komen te staan, dus netjes tegen de marges aan, maar ik krijg dit niet voor elkaar in Word (2013).

De productnamen staan natuurlijk mooi links uitgelijnd, maar de prijzen rechts ziet er slordig uit. Ik heb de optie Uitvullen geprobeerd en heb ook met de Tab-opties gespeeld, maar dat is ten eerste onnodig lastig en ten tweede lukt het me gewoon niet.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem makkelijk kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
18.9K

Antwoorden (3)

Voeg een tabel erin (2kolommen) en dan zet je al je tekst erin en dan kan je elk vakje de uitleining apart instellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er twee kolommen van maken. De linkerkolom de naam Product geven en links uitlijnen. De rechterkolom de naam Prijs gegeven en rechts uitlijnen. Als je aanvinkt dat er géén lijn tussen de kolommen moet staan is op de afdruk niet zichtbaar dat het met kolommen gedaan is, maar staat alles wel keurig recht onder elkaar.
Amadea
9 jaar geleden
Dit kan ook heel goed zonder tabel. Met de Tab was je al een heel eind. Je moet alleen een handmatige tab plaatsen door op een plek in de horizontale liniaal te klikken. Als je dat doet krijg je een |_ -achtig tekentje te zien in de liniaal, dat betekent dat die tab links is uitgelijnd. Voor een rechts uitgelijnde tab klik je linksboven op op het |_ -tekentje. Je ziet dit dan veranderen in een _|_ en vervolgens in _|, wat staat voor rechts uitlijnen. Als je nú ergens op de horizontale liniaal klikt zie je het _| tekentje daar verschijnen (zie ook afbeelding). Als je in de regel waar je dit hebt gedaan (of in een van de regels die je had geselecteerd toen je de tab plaatste) op Tab drukt, zal je zien dat de cursor verplaatst naar de plek waar je de rechts uitgelijnde tab net hebt geplaatst. Als je vervolgens gaat typen wordt die tekst (bijvoorbeeld de prijs) rechts uitgelijnd op dat punt.

Hoop dat het verhaal duidelijk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het screenshot is weliswaar gemaakt in Word 2003, maar dit zou hetzelfde moeten werken in latere versies.

Als je dubbelklikt op de horizontale liniaal, krijg je een dialoogvenster met alle tabs op die regel te zien.