Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik software zodat een ander persoon (thuis) zijn website kan aanpassen?

Ik heb onlangs een verzoek gekregen om voor iemand anders een website te bouwen. Ik heb voor mijzelf een website gemaakt maar dit kan ik gewoon zelf thuis aanpassen. Nu zoek ik software oid. zodat als ik voor iemand anders een website bouw deze persoon ook thuis zelf dingen op zijn website kan toevoegen en of wijzigen. Ik weet niet waarop ik moet 'googlen' om het te vinden. Wie heeft ervaring?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
836
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een server waar je de site op kan hosten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe heb je de website gemaakt? In HTML of zo?
Als je bijvoorbeeld een website maakt in Wordpress en online zet kunnen meerdere personen inloggen en iets wijzigen aan de website.
Wordpress is een Content Management Systeem CMS. Dus zoek je zoiets dan kun je daar op zoeken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan een gratis cms-systeem gebruiken, zoals Wordpress, Joomla, Drupal, ... Wordpress vind ik zelf het makkelijkst voor in geval je nog niet met cms-systemen vertrouwd bent. Je kan zo'n systeem gratis downloaden en installeren op een webruimte. Jij, als administrator, zet de website op en geeft de klant welbepaalde rechten zodat hij alleen die dingen kan doen die nodig zijn. Zie bron 1.

Een andere mogelijkheid is CushyCMS. Is ook gratis. Je maakt dan een gewone website zoals je het wellicht gewoon bent en je geeft de klant rechten om bepaalde vakken zelf te bewerken. Zie bron 2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding