Het programma myphotofun ken ik niet maar een .bak bestand is meestal een back-upbestand van een bestaande file. Dit door een kopie van het bestand te maken en er de extensie .bak aan toe te voegen. Door deze extensie weg te halen (gewoon in windows verkenner) kun je dit bestand gebruiken.

Heet het bestand bijvoorbeeld afbeelding.jpg.bak dan haal je de .bak er achter weg en kun je het bestand weer in de juiste programma's gebruiken.

Heet het bestand bijvoorbeeld afbeelding.bak dan kan wordt het moeilijker. Dan moet je .bak veranderen in de juiste extensie. Bij afbeeldingen is dit meestal .jpg, maar er zijn nog veel andere opties. Weet je niet meer welke extensie er achter hoort ga dan op zoek naar soortgelijke bestanden die je normaal voor dat programma gebruikt en kijk welke extensie daar achter staat. Kijk bijvoorbeeld in de map waar je de bestanden van dat programma opslaat, welke extensies daar gebruikt worden. Of kijk naar de bestanden die je normaal in het programma gebruikt. En probeer dan of de extensie werkt.

Een extensie verander je door met je rechtermuisknop op het bestand te klikken en dan naam wijzigen te kiezen. Je moet dan wel in windows ingesteld hebben dat je extensies weergeeft.

Dit doe je als volgt:
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7extensies.htm