Hoe fix ik 'slechte vocal en audio' wanneer ik me headphone aansluit?

Wanneer ik me koptelefoon/oortjes op me pc aansluit hoor ik de background muziek gewoon normaal maar de vocal klinkt erg beroerd.

Dit probleem is niet van toepassing wanneer ik me oortjes uit me pc haal en me ingebouwde speaker van me laptop gebruik. (me oortjes werken prima op me mobiel dus het probleem komt van de PC).

Ik heb geprobeerd om systeemherstel (3x) en Audio Troubleshoot te doen, maar er is alsnog geen verandering. Ook heb ik me audio drivers ge-herinstalleert maar het probleem occured dus nog steeds.

Wel heb ik een temporary fix gevonden. Door deze stappen te doen:

1. Klik op start, configuratiescherm
2. Scroll naar beneden en klik op 'Geluid', een scherm komt tevoorschijn met de volgende titels - Afspelen|Opnemen|Geluiden|Communicatie
3. In dit scherm zie je 'speakers' onder Afspelen, klik op speakers zodat het is gemarkeerd
4. Druk op eigenschappen rechtsonder aan van dat scherm. Een ander scherm komt tevoorschijn met de volgende titels Algemeen|Niveaus|Verbeteringen|Geavanceerd
5. Ga naar het 'Niveaus' tab, en je ziet een box genaamd 'Balans', druk daar op
6. Je ziet een scherm tevoorschijn komen met de L en R speakers, verander een van deze naar nul, het maakt niet uit welke
7. Druk op 'OK' en daarna op toepassen

Er is alleen een probleem met deze 'Temporary Fix'. Wanneer ik me oortjes eruit haal en een muziekje afspeel met me build in speakers, dan hoor ik muziek van een kant (de linker of rechter speaker alleen).

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Heb je dit bij elk nummer? Soms het het namelijk te maken met de slechte afmixing.. soms werkt het om de track die normaal gesproken in Stereo afspeelt om te zetten naar een MONO track.

Als dit niet het probleem is, dan kan het zijn dat je koptelefoon/oortjes aansluiting niet volledig in je computer en daardoor komt er maar een deel van het geluid door je speakers.. meestal hoor je de vocal wel maar heel slecht inderdaad of maar deels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het dan niet veel zin heeft om het om te zetten naar mono. Zou je misschien een foto kunnen maken van je instellingen op je geluidskaart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je Realtek Audio HD manager openen? Je kunt dat vinden bij Configuratiescherm . Als je hem daar niet zien staan Kijk dan bij Configuratie scherm naar > Hardware en geluiden en waarschijnlijk staat hij daar. En kan je daarna weer een foto maken ?