waarom kan ik "Windows Defender" niet meer gebruiken op mijn pc?

Hey,

Ik heb een tijdje geleden "Windows Defender" gebruikt, en nu ik "Avira free" heb geïnstalleerd, kan ik "Windows Defender" niet meer gebruiken, doordat hij uitgeschakeld is door "Avira".

Hoe moet ik dit oplossen?

MVG

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heel verstandig dat Avira automatisch je Windows Defender heeft uitgeschakeld. Gebruik van meerdere virusscanners kan elkaar gaan tegenwerken. Dus schakel bij gebruik van een andere betere antivirusscanner altijd eerst Windows Defender uit. In dit geval heeft Avira dat al voor jouw gedaan. Als je het zelf uitschakelt kan dat via Start / Control Panel / Windows Defender. Daarna Tool / Options, en klik in het rechterdeelvenster op Administrator. Log in als administrator en haal het vinkje weg bij Gebruik dit programma en klik op opslaan. Je zal dus een keuze moeten maken. Windows Defender gebruiken of uitschakelen en een andere virusscanner gebruiken. Uit tests blijkt dat Windows Defender / Microsoft Security Essentials een matig scorende antivirusscanner is, die je beter kunt vervangen door een goede virusscanner. Wil je een andere dan Avira gebruiken dan kun je kiezen voor Panda Security: Cloud Antivirus FREE of Avast. Dat zijn ook prima gratis virusscanners en die beschermen beter dan de Windows Defender van Microsoft. Gebruik dus maximaal één gratis virusscanners wel in combinatie met de standaard Windows firewall.

Bronnen:
http://www.testgoed.nl/gratis-virusscanner

Avira free weer verwijderen dan doet hij het weer anders niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100