Hoe kan ik van alle leerlingen op een school een bepaalde groep in een keer bereiken?

Ter vervanging van het ouderwetse telefoonketen.

Kan dit via Whatsapp? Dit moet dan wel vanaf een pc (database) te beheren zijn, aangezien er een paar duizend leerlingen zijn en er meer dan honderd groepen gemaakt moeten worden

Eventueel mag het ook een app zijn waarmee je pushberichten kunt versturen. Het gaat er in ieder geval om dat we van alle leerlingen een bepaalde groep in één keer kunnen bereiken via moderne middelen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet slimmer om dat via bv email te doen? Bij Whatsapp ben je weer afhankelijk van of een leerling wel een smartphone heeft . Misschien nog handiger om per sms te doen (dan moeten wel alle leerlingen een mobiele telefoon hebben en moet de school het nummer hebben).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, email is geen optie, omdat dat niet direct wordt bekeken. Het gaat erom dat ze gealarmeerd worden dat hun 1e lesuur uitvalt. Ze kunnen altijd het rooster online raadplegen. Dit is een extra service voor het 1e lesuur. Meer dan 90% heeft een smartphone, overige leerlingen zullen worden gebeld door een klasgenoot. Hier zullen afspraken over gemaakt worden, dus dat is het probleem niet.
bamibal
9 jaar geleden
Heeft jullie schooladministratiepakket dat niet ingebouwd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leerlingen kunnen wel gegevens opvragen via het schooladministratiepakket en we kunnen wel berichten sturen, maar we kunnen geen zgn pushberichten sturen.

Antwoorden (3)

Een ding wat je kan overwegen een een Facebook groep aanmaken voor je leerlingen. Of een Facebook chat met al je leerlingen. Veel leraren op mijn school doen dat en bijna iedereen checkt Facebook zo nu en dan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt Whatsapp op de PC installeren en dan een groeps-whatsapp aanmaken. Op die manier bereik je iedereen in de groep gelijktijdig (als ze hun smartphone aan hebben staan).

Toegevoegd na 27 seconden:
http://www.whatsappoppc.info/
9 jaar geleden
Het kan met Whatsapp maar daar moet je voor de PC eerst een emulator gebruiken (Bluestacks) en dat werkt niet altijd.
Telegram daarentegen heeft een makkelijk programma wat zeker werkt op de PC.
De leerlingen moeten alleen even Telegram downloaden (gratis)