Waarom verlies is soms al mijn pagina's in firefox bij het opstarten ervan?

Af en toe als ik firefox opstart ben ik al mijn pagina's kwijt. Terwijl ik wel in de opties het pagina's van de vorige keer tonen aan heb gezet. Soms krijg ik ook mijn pagina's van de vorige keer maar soms is ook alles weg.
Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
9 jaar geleden
heb ik ook vaak de laatste tijd, erg vervelend.

Antwoorden (1)

Er loopt iets mis met de vorige sessie waardoor firefox weer opstart met een nieuwe sessie en daar staan je vorige tabbladen niet meer bij.

De oorzaak is misschien minder makkelijk te achterhalen. Maar een oplossing is er wel:

Die sessie staat namelijk opgeslagen in de profile directory in het bestand sessionstore.js. Een backup daarvan wordt steeds gemaakt naar het bestand sessionstore.bak. Plaats die backup terug.

Lost ook dat het probleem niet op? Plaats dan een eigen backup van het bestand sessionstore.js terug.

In het ergste geval moet je dat blijven doen telkens je je sessie kwijt bent.

Vroeger had ik daar zelf ook veel last van als ik firefox verkeerd had afgesloten. Tegenwoordig let ik daar meer op en lijkt firefox ook 'toegeeflijker' dan vroeger. Ik zou dus zeggen: controleer vooral ook of je de laatste versie van firefox hebt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zegt dat de sessie wordt opgeslagen in sessionstore.bak. Dat bestand heb ik gevonden. Maar de Sessionstore.js heb ik niet gevonden. Maar uit je antwoord kon ik niet helemaal duidelijk maken wat er nu moest gebeuren om het probleem te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kopieer dat bestand sessionstore.bak in diezelfde map en hernoem het naar sessionstore.js. Start dan firefox. Heb je je tabbladen terug? Indien niet dan maak je best zelf - regelmatig - een backup van het (hopelijk dan wel te vinden) sessionstore.js bestand. Bij het verdwijnen van je tabbladen kan je dat bestand dan terugplaatsen.