Waarom verlies is soms al mijn pagina's in firefox bij het opstarten ervan?

Af en toe als ik firefox opstart ben ik al mijn pagina's kwijt. Terwijl ik wel in de opties het pagina's van de vorige keer tonen aan heb gezet. Soms krijg ik ook mijn pagina's van de vorige keer maar soms is ook alles weg.
Hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er loopt iets mis met de vorige sessie waardoor firefox weer opstart met een nieuwe sessie en daar staan je vorige tabbladen niet meer bij. De oorzaak is misschien minder makkelijk te achterhalen. Maar een oplossing is er wel: Die sessie staat namelijk opgeslagen in de profile directory in het bestand sessionstore.js. Een backup daarvan wordt steeds gemaakt naar het bestand sessionstore.bak. Plaats die backup terug. Lost ook dat het probleem niet op? Plaats dan een eigen backup van het bestand sessionstore.js terug. In het ergste geval moet je dat blijven doen telkens je je sessie kwijt bent. Vroeger had ik daar zelf ook veel last van als ik firefox verkeerd had afgesloten. Tegenwoordig let ik daar meer op en lijkt firefox ook 'toegeeflijker' dan vroeger. Ik zou dus zeggen: controleer vooral ook of je de laatste versie van firefox hebt!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100