Waarom geeft Apple Mail geen bijlagen meer weer?

Ik gebruik Apple Mail op mijn iMac, Macbook en iPhone. Op de Macbook en iPhone zie ik een bijlage wel, maar op de iMac, waar ik iedere dag op werk, worden bijlagen niet meer weergegeven. Best onhandig, omdat ik voor mijn werk veel bijlagen ontvang.

Ik kan in de instellingen niets geks vinden, maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie.

Momenteel gebruik ik versie 10.1.

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
6.4K
Inekez1
7 jaar geleden
Is de kolom met 'bijlagen' niet zichtbaar, of krijg je in het geheel geen bijlagen bij je mail? Mijn iMac geeft bijlagen aan in een kolom, onder het stukje met geadresseerden en onderwerp en ook nog onder de tekst van de email. Wat zie je wel en wat zie je niet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kolom waar je het over hebt, heb ik nooit gehad. Een bijlage werd altijd onder een e-mailbericht weergegeven, soms als icoontje en soms als voorvertoning. Ik zie wel een paperclipje naast het bericht, wat stelt dat er een bijlage is, maar de voorvertoning of het icoontje ontbreekt geheel op de iMac. Op iPhone en Macbook zie ik de bijlage dus wel, wat erop duidt dat de bijlage wel aanwezig is.

Antwoorden (1)

De weergave van de bijlage in Apple Mail is onlangs aangepast. Ga in het midden van de mail met je muis naar bovenaan, nu zullen hier vier icootjes te voorschijn komen (verwijderen, reageren etc). Als er in de mail een bijlage zit zal ook een paperclip icoontje te zien zijn. Als je hier op klikt kan je de bijlage bekijken.