Hoe kan ik in Exel één cel meerdere opdrachten geven?

Ik ben bezig met het maken van een hulpmiddel bij bestellen, voor de winkel. Nu wil ik graag dat dit hulpmiddel voorraden kan bijboeken en afboeken. Ook moet deze gelijk de winkelwaarde kunnen weergeven.
ik heb nu som: (d3:d4-d5*d6) maar dat werkt niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
ronron1212
9 jaar geleden
d3:d4 moet dit delen zijn dan is het /
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, sorry is onduielijk.
Moet zijn v.b.; d3+d4-d5xd6
ronron1212
9 jaar geleden
vermeld dat in de cel als ((d3+d4)-d5))*d6 als je eerst wil optellen en dan wilt aftrekken.
Cryofiel
9 jaar geleden
Vertel eens wat je WILT. Wat staat er in D3, D4, D5 en D6, en welke bewerkingen wil je uitvoeren op die waarden?
ronron1212
9 jaar geleden
Quist zo als het er nu staat werkt het ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rolf, je schrijft: d3+d4-d5xd6. Is het de bedoeling dat je de uitkomst van d3+d4-d5 vermenigvuldigt met d6? Of dat je van d3+d4 het product van d5xd6 aftrekt? Of nog iets anders? Zo lang we dat niet weten, kan niemand je zeggen hoe je het moet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel; de cijfers kunnen alle zijn. Het gaat erom dat ik weet hoe ik het antwoord in de cel p4 krijg door te rekenen met de cellen b4 t/m o4, waarbij de cellen c4 en d4 bij b4 worden afgetrokken en cel e4 ervan bij op wordt geteld vervolgens moeten de cellen f4 en g4 weer worden afgetrokken en moet cel i4 er weer bijopgeteld....totdat we bij cel p4 zijn, waar het antwoord van die berekening komt. Het is de bedoeling dat ik aan de hand van cel p4 een goede bestelling van producten kan maken. Dit moet dus een soort voorraad kaart worden. Tevens moet cel q4 de totale verkoopwaarde van het product weergeven.
Dus de formule moet ongeveer zijn --+--+--+--+x
Kun jij mij vertellen hoe ik dat in een formule zet?
ronron1212
9 jaar geleden
Als wat je bij elkaar optel en aftrekt moet dus tussen haakje. en dan * maal dus.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik heb zojuist een antwoord gegeven. Maar volgens mij wil je ook P3 erbij optellen, bedenk ik me nu. Ik zal een toevoeging bij mijn antwoord schrijven.

Het beste antwoord

Ik zie nu je toelichting in een reactie. Aan de hand daarvan kom ik op het volgende:

Zet in cel P4 de volgende formule:

=(B4-C4-D4+E4-F4-G4+H4-I4-J4+K4-L4-M4+N4)*O4

Vervolgens "trek je die formule naar beneden". Dat doe je door eerst op cel P4 te klikken, en daarna het kleine vierkantje aan de rechter onderkant van die cel naar beneden te slepen tot je voldoende rijen hebt. De formule wordt dan gekopieerd naar cel P5, P6, P7, P8 enzovoort, waarbij steeds de 4 verandert in een 5, 6, 7, 8 enzovoort.

Als ik je goed heb begrepen, is dit de formule die je nodig hebt. Als ik toch nog iets verkeerd heb begrepen, en je zelf nog niet kunt bedenken hoe bovenstaande formule moet worden aangepast, geef dan even een reactie, dan zal ik proberen je verder op weg te helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:

Hmm, bij nader inzien vermoed ik dat je het bovenstaande bij P3 wilt optellen. In P4 zet je dus niet bovenstaande formule, maar deze:

=P3+(B4-C4-D4+E4-F4-G4+H4-I4-J4+K4-L4-M4+N4)*O4

Vervolgens trek je die formule door naar beneden zoals ik hierboven beschreef.

Nogmaals: laat maar even weten of ik je nu goed heb begrepen.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt mij enorm geholpen, ook al kwam ik er later achter dat ik het toch iets ander wilde hebben. Maar ik heb ZEKER wat aan je antwoord gehad.