Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een keuze menu in excel maken zoals in het voorbeeld?

Ik weet hoe ik een keuzemenu kan maken in excel, maar niet zoals in het voorbeeld. Hier kan je kiezen uit verschillende functies, maar ook kan je gaan naar "meer functies".

Picture for question
9 jaar geleden
in: Software
2.3K
Castle
9 jaar geleden
Dan krijg je toegang tot de "functie invoegen" (hetzelfde als je op het ƒx-icoontje drukt. Als je op "aantal" drukt dan laat hij "4" zien omdat hij de bovenste 4 cellen telt. Op "SOM" dan telt hij die cijfers op, etc.
Castle
9 jaar geleden
In het voorbeeld is dit allemaal, maar ik vraag me af hoe ze het gemaakt hebben. Ik kan het nergens vinden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Data/Valideren
Toestaan: Lijst
Bron: vroeg;laat;nacht;ziek;vrij;vakantie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De waarde van het geselecteerde item in een cel zetten (je koppelt de dropdown dan aan een cel voor de uitkomst, bijvoorbeeld cel B1

Vervolgens publiceer je de complete lijst en zet je in de items die je wilt verbergen een if (of ALS in het NL) formule dat ze alleen getoond worden als de geselecteerde waarde gelijk is aan 'meer opties....'.

De lijst ziet er dan ongeveer zo uit

Geen
Aantal
Max
Min
Meer opties....
=If(b1="Meer opties....";"Boven";"")
=If(b1="Meer opties....";"Onder";"")
=If(b1="Meer opties....";"Links";"")
=If(b1="Meer opties....";"Rechts";"")
(Lees meer...)
paulus811
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding