Gratis computerbescherming, bestaat dat en welke werkt?

IK heb een laptop en daar wil ik een virusscanner / spamdinges opzetten. Als het kan een gratis iets.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (7)

Als jij internet via XS4all hebt, dan kun je gratis McAfee software downloaden.
Spam wordt door de provider al automatisch in je Spam-mailbox gestopt, die alleen online te bekijken is.

En anders moet je gewoon even googelen op gratis virusscanner, dan kom je veel links tegen.
Misschien dat je hier iets aan hebt:
http://www.gratissoftware.nu/gratis-antivirus-virusscanners.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AVG antivrus schijnt oké te zijn. Kijk eens op www.cnet.com voor gratis bescherming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de onderstaande site staan een heleboel gratis virusscan programma's

Toegevoegd na 1 minuut:
op deze site kun je aller alternativen zoeken voor dure software programma's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Microsoft Essentials is gratis en werkt prima. Ik heb het hier op 3 PC's draaien zonder probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 , maar je kunt beter zeggen nog gratis.
capthavoc
14 jaar geleden
let er wel op de je versie windows legaal is maar geen gedoe met serie nummer en email adressen is echt een uitkomst en gratis ja
Betalen voor dit soort software is vaak overated, maar er zit ook een hoop rotzooi tussen

Avast is een van de betere virusscanners (ondanks het feit dat deze gratis is.)
In dit geval is het wel zo dat je moet betalen voor een pro versie waarbij je meer hebt dan puur een virusscanner.

Verder gebruik ik gratis spybot search and destroy en Lavasoft add aware. Om het systeem te beschermen tegen aanvallen van buitenaf.

Daarbij is een goed ingerichte router al een prima oplossing tegen ongewenste indringers.

Hieronder de links.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zeer tevreden over avg en dan die gratis versie .
www.avg.nl makkelijk te instaleren en nog nooit problemen mee gehad .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste bescherming voor je computer is het antivirusprogramma Avast! 4 Home, deze kun je hier gratis downloaden en gebruiken;