Ik gebruik Gmail als mail programma via Chrome.Hoe kan ik die koppelen als standaard mailprogramma in Win 8.1?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (2)

Je kunt in Win8.1 een andere email-client gebruiken, zoals Outlook of Thunderbird en daar je gmail-adres als standaard-account invullen. Dan komt al je gmail-post daar binnen.
Gmail zelf is een webmail-client, dus alleen via een browser (zoals b.v. Chrome) te benaderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je de mail-app, die standaard bij Windows 8.1 wordt geleverd?
Doe dan het volgende:

- Open de mailapp
- Ga met je muis naar rechtsonder en schijf je muis omhoog, nu opent de Charm Bar
- Klik op 'Instellingen' en vervolgens op 'Accounts'.
- Hier zie je de optie 'Voeg een account toe', klik deze aan.
- Nu zie je onder andere 'Google' staan. Klik hier op. Vervolgens moet je je inloggegevens invullen.
- Na het inloggen krijg je te zien wat de app kan doen. Klik op 'Accepteren'.
- Je Gmail-account wordt toegevoegd. Deze komt nu linksonder in de brede balk te staan.

Toegevoegd na 1 uur:
schijf = schuif