Kan het zijn dat er een software fout in een nieuwe laptop zit?

Deze laptop heb ik een week geleden op bol.com gekocht. Vanaf het begin al wat problemen, maar ik begin me er steeds meer aan te ergeren.
http://www.bol.com/nl/p/asus-n550lf-cn061h-laptop/9200000017258664/

1: Downloaden gaat niet/nauwelijks. Bij elk programma wat ik download krijg ik een andere foutmelding. Een paar voorbeelden:
- Javascript: Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc. Vraag bij de software-uitgever na of er een versie bestaat voor uw pc.
- VLC media player: Installer integrity check had failed. Common causes include incomplete download and damaged media. Contact the installer's author o obtain a new copy. More information at: http//nsis.sf.net/NSIS_error
- o.a. Itunes: C:\Users\Rosa\AppData\Local\Temp\+1GF83OR.exe.part kon niet worden opgeslagen, omdat het bronbestand niet kon worden gelezen. Probeer het later opnieuw, of neem contact op met de beheerder van de server.
- En dan is het ook zo dat iedere keer de foutmelding weer anders is, en dat hij het zomaar ineens wel doet.

2: De filmpjes op youtube doen het niet (ligt misschien ook aan javascript of adobe). Eerst deed alleen de eerste 10 seconden het, nu blijft het beeld zwart.

3: Sommige websites willen niet laden, zoals www.adobe.com

4: Over het algemeen niet de snelheid die ik had verwacht. Het scrollen hapert soms en bij het typen loopt de tekst soms achter.

Ligt het aan mij (ik weet niet veel van computers af) en kan ik hier iets aan doen of ligt het ergens anders aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (4)

Dit kan. Wat ik je aanraad is om de foutmeldingen in te typen op Google, zo vind je zoiezo een oplossing van anderen. Desnoods kan je proberen om Windows opnieuw te installeren met behulp van een cd en een tutorial. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een software fout is nooit uit te sluiten. Maar het is niet erg aannemelijk dat dan alleen jou laptop er last van zou hebben.

Een hardwarefout lijkt mij eerder aan de basis van dit probleem te liggen. Daar kan een harddiskscan en een geheugencontrole uitsluitsel over geven.

Indien er toch iets softwaretechnisch niet helemaal in orde is met windows kan je deze best herinstalleren. Misschien bij voorkeur zelfs een clean install zonder bloatware als je ergens aan een windows 8 64bit oem-cd kan geraken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat er toch iets is met je harde schijf als ik het zo lees ?
Je pc is een topper ik wou dat ik hem had dus daar kan het niet aan liggen.
maar alle meldingen wijzen op corrupte of niet goed opgeslagen bestanden
er kunnen bad blocks op je harde schijf zitten
Je zegt een week geleden gekocht dus windows 8 ??

probeer deze stappen eens ?

http://www.pepermunt.net/software/harde-schijf-testen.html
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi capthavoc,
ik heb de stappen uitgevoerd, maar nadat het is gecontroleerd heb ik geen afsluitcode gezien, zoals in de link staat. Hoe kom ik erachter of het heeft gewerkt of dat er wel/niet iets mis is? Filmpjes op youtube laden wel, maar bij het downloaden krijg ik nog wel foutmeldingen. Of moet ik ook de stappen uitvoeren met D: ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onee, filmpjes doen het voor 30 seconden en dan komt er een error..
capthavoc
10 jaar geleden
Dat zou kunnen inhouden dat er dus niets mis is met je schijven en dat scheelt weer
De stap over geheugen testen is wel de volgende stap die je kan doen, ik ben benieuwd.
mocht nou blijken dat er idd een fout is dan is dat vrij simpel uit te zoeken als tenminste je geheugen bankjes makkelijk bereikbaar zijn
er zit meestal 2 in je laptop ?
haal alle bankjes er uit op 1 na en herstart de pc en doe opnieuw een memtest
komt deze er door
dan haal die er uit en plaats de een andere terug zo test je alle bankjes 1 voor 1 komt deze niet door de test dan weet je dat het een geheugen probleem is .
test op die manier alle bankjes die je hebt, zo elimineer je de fout
let wel je kan niet geheugen bankjes wisselen terwijl de pc aan is
beetje domme waarschuwing mischien maar toch

Durf je het niet aan dan zou ik gewoon gebruik maken van je garantie. Want al je foutmeldingen wijzen op corrupte data overdracht
vooral die over java en dit systeem is nieg bekend zou kunnen verwijzen naar corrupte onleesbare data op je ID chips gegevens en dat is vaak hardware die je niet kan vervangen
mocht het nu echt niet de harde schijf zijn of het geheugen
dan is er toch iets ernstiger mis en zul je de garantie nodig hebben Ik weet niet of je in staat bent of screenshots van je meldingen te maken of desnoods foto's van je scherm te maken

Want deze meldingen zijn veroorzaakt door data overdracht dus
of je HD of je geheugen of
erger je I/O controller en dan is het bijna onmogelijk je pc te repareren
tenziij het een simpel aandrukken van een of ander kabeltje of geheugen bankje is.
het lijkt me sterk maar een geheugen bankje dat slecht geplaatst is(niet goed aangedrukt of zo ) kan het hele euvel zijn. Zolang het je geheugen of HD is dan is het prima te verhelpen
zit het dieper dan kan je het beste gewoon een nieuw laptop eisen.
Dit klinkt allemaal geheugen gerelateerd, je kunt dit testen om grote bestanden te zippen en dan weer te unzippen, als dat niet zonder problemen kan is er iets met het geheugen. Je kunt via de boot opties kiezen om een geheugencheck te doen buiten de windows omgeving, als je dat te lastig vindt kun je ook gewoon mem+86 downloaden(als dat lukt gezien je problemen)