Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je bepaalde objecten uit een foto?

Ik wil een banner maken voor youtube. Ik ben van plan om er een paar foto's in te doen van bepaalde foto's, maar hoe krijg ik juist alleen dat stukje van de foto in mijn banner zoals hier: https://www.youtube.com/user/Anklespankin

Zoals je ziet zijn er 2 poppetjes op de banner, ik wil dat ook maar hoe moet dat? Als ik dat probeer te doen krijg ik het poppetje en daaromheen de witte buitenkant maar ik wil dus alleen het poppetje. Hoe moet je dat bijvoorbeeld doen bij de onderstaande afbeelding

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
817

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kan in photoshop met magic wand het witte deel selecteren en dan CTRL SHIFT I de selectie omdraaien. Op DELETE drukken en je hebt alleen het poppetje zoals in de bijlage.

Je kan ook programma's zoals GIMP gebruiken (zie bijlage).
(Lees meer...)
10 jaar geleden
TARGA, TIFF, GIF, PNG zijn formaten waarin de transparency bewaard blijft via het alpha kanaal, programma's zoals Photoshop kun je heel eenvoudig het overtollige wegknippen en het opslaan met de transparante laag in de bovengenoemde formaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding