De icoontjes van Excel, Word en Outlook hebben niet meer hun oorspronkelijke vorm/kleur (zie screenshot). Hoe kan dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit zijn snelkoppelingen. Het lijkt erop dat de daadwerkelijke bestanden, waar deze koppelingen naar verwijzen, niet meer bestaan. Je kunt de snelkoppelingen opnieuw maken, door ze vanuit je Startmenu opnieuw naar je bureaublad te kopiëren. Toegevoegd na 46 minuten: Het zou ook kunnen dat je IconCache corrupt is. Hoe je die verwijdert en opnieuw aanmaakt, zie je in deze video.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=p5OV2EPpZIQ

Dit heb ik ook eens gehad, en dit is hoe ik het het opgelost 1. Ga naar je harde schijf 2. Ga naar program files ( kan ook keer 86 zijn ) 3. Ga naar office 4. Ga naar office14 5. Zoek de toepassingen die je wilt hebben en kopiëer ze naar je bureaublad, sommige doen niks , dan heb je een andere file nodig 6. Je kan de naam aanpassen En dan moet dit het oplossen! Daniel

Als je er met de rechtermuisknop op klikt, kiest voor Aanpassen en dan klikt op Ander pictogram. Dan kan je klikken op 'Standaardinstellingen herstellen'. En dan bevestigen met OK. Aangezien je vermeldt dat de programma's nog gewoon werken heb je kennelijk op een of andere manier de pictogrammen voor alle programma's gewijzigd in hetzelfde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100