De icoontjes van Excel, Word en Outlook hebben niet meer hun oorspronkelijke vorm/kleur (zie screenshot). Hoe kan dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.2K

Antwoorden (3)

Dit zijn snelkoppelingen. Het lijkt erop dat de daadwerkelijke bestanden, waar deze koppelingen naar verwijzen, niet meer bestaan.

Je kunt de snelkoppelingen opnieuw maken, door ze vanuit je Startmenu opnieuw naar je bureaublad te kopiëren.

Toegevoegd na 46 minuten:
Het zou ook kunnen dat je IconCache corrupt is. Hoe je die verwijdert en opnieuw aanmaakt, zie je in deze video.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bestanden werken nog gewoon. Opnieuw kopiëren naar het bureaublad sorteert geen effect, omdat ze ook zo staan in het Startmenu. Het gaat dus puur om de icoontjes die niet meer zijn zoals ze waren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb de video doorlopen, maar helaas: geen resultaat. Mijn icoontjes op het bureaublad blijven gelijk. Ook wanneer ik ze opzoek in de bestandenlijst, zie ik ze met de afgebeelde icoontjes. Ik zal verder zoeken naar een oplossing, in ieder geval hartelijk dank voor het meedenken!
Dit heb ik ook eens gehad, en dit is hoe ik het het opgelost
1. Ga naar je harde schijf
2. Ga naar program files ( kan ook keer 86 zijn )
3. Ga naar office
4. Ga naar office14
5. Zoek de toepassingen die je wilt hebben en kopiëer ze naar je bureaublad, sommige doen niks , dan heb je een andere file nodig
6. Je kan de naam aanpassen

En dan moet dit het oplossen!
Daniel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je er met de rechtermuisknop op klikt, kiest voor Aanpassen en dan klikt op Ander pictogram. Dan kan je klikken op 'Standaardinstellingen herstellen'. En dan bevestigen met OK.
Aangezien je vermeldt dat de programma's nog gewoon werken heb je kennelijk op een of andere manier de pictogrammen voor alle programma's gewijzigd in hetzelfde.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie mijn nieuwe screenshot toevoeging. De keuze Aanpassen zie ik er niet bij staan.. Ook niet via bijv. eigenschappen.
Amadea
10 jaar geleden
Krijg je niet als je op Eigenschappen klikt de mogelijkheid tot Pictogram aanpassen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nope.. Maar ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat hele schijven zijn verdwenen op mijn laptop. Hieronder zitten vermoedelijk ook deze programma's, die nu alleen nog te gebruiken zijn door hun snelkoppeling op het bureaublad. Eerst die schijven maar terugkrijgen, dan zal het wellicht weer werken... Dank voor je reactie/antwoord in ieder geval.