Hoe kan ik een datum in excel omzetten van 01-01-2010 naar 20100101?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.8K

Antwoorden (1)

Als het er alleen maar zo uit moet zien, dan kan dat door de cel opmaak aan te passen. Als je bij de celopmaak, rubriek aangepast jjjjmmdd (of bij de engelse versie yyyymmdd) toevoegt dan wordt de datum weergegeven zoals jij dat wilt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je ook echt de waarde wilt wijzigen en de datum staat in cel A1, dan kan dat met onderstaande formule.

=JAAR(A1)&"0"&RECHTS(MAAND(A1);2)&RECHTS("0"&DAG(A1);2)

Toegevoegd na 3 uur:
Maar dan wel zonder foutjes

JAAR(A1)&RECHTS("0"&MAAND(A1);2)&RECHTS("0"&DAG(A1);2)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik snap die &"0" niet die na het jaar staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die staat ook verkeerd, ik zal de formule aanpassen ;-(
Cryofiel
10 jaar geleden
Nu begrijp ik hem. Ik zou zelf de voorkeur geven aan =JAAR(A1)&TEKST(MAAND(A1);"00")&TEKST(DAG(A1);"00") Dat vergt net wat minder interpretatiewerk bij het lezen van de formule.