Hoe laat ik in Excel automatisch de waarde laten invoegen van een andere cel aan de hand van de waarde van de cel erlangs?

De bedoeling is dat ik bv in cel A1 via een dropdown een tekst selecteer uit een lijst van een andere sheet en dat excel automisch de prijs van dit item in de cel erlangs(A2) zet. De prijs staat in de sheet van de tekst in de kolom langs de tekst.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
36.5K

Antwoorden (2)

Ga naar gegevensvalidatie (tabblad gegevens). Bij 'toestaan' type je lijst. Bij bron kun je een vooraf gemaakte lijst selecteren of je kan meteen je eigen lijst maken gescheiden door een ";". Bijvoorbeeld 10;20;30;40;50 Hierna klik je op OK.

Dan hoef je in cel A2 nog maar te zetten "=A1" en je bent klaar.

Toegevoegd na 46 seconden:
Bij bron kun je dus dan die lijst selecteren uit je andere sheet.
10 jaar geleden
Dat gaat het handigste met VERT.ZOEKEN.
Dan moet je eerst een hulptabel van twee kolommen maken met artikel en prijs.
en vervolgens in cel A2 op basis van het artikel in A1 in die hulptabel gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dit is wat ik zoek. Het enige probleem is dat ik een engelse versie heb en niet vind hoe deze functie dan noemt. Kun je me ook zeggen hoe ik de zoekfunctie het best defnieer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VLOOKUP
Dan wordt het VLOOKUP(a1,hulptabel,2,FALSE)
waarbij hulptabel de hulptabel van twee kolommen is met in de eerste kolom de namen en in de tweede kolom de prijzen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is het, heel hard bedankt.