Hoe exporteer ik m'n lightroom-bestanden op een goede manier?

Ik probeer m'n bestanden uit lightroom te exporteren maar krijg dan enorm kleine bestandjes van enkele 100'en kb's. Hoe exporteer ik de bestanden zo,
dat ze de normale grootte en kwaliteit van een JPEG hebben? (ong. 4 à 5 mb. dus)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Als je exporteert, krijg je een exporteervenster. Daar kun je allerlei instellingen opgeven.

Eén van die instellingen is de kwaliteit van de geëxporteerde foto's. Ik heb de engelstalige versie van Lightroom; bij mij heet die instelling "Image Sizing". Als jij een nederlandstalige versie hebt, zal die instelling bij jou een andere naam hebben. Hoe dan ook, het is in het instellingenvenster de vijfde instelling van boven.

Als die instelling bij jou is ingeklapt, kun je erop klikken om haar uit te klappen.

Na het uitklappen kun je het aanpassen van de afmetingen aan of uit zetten. Als je het vakje uitvinkt, wordt het bestand in de oorspronkelijke afmeting geëxporteerd; vink je het vakje aan, dan kun je het bestand groter of kleiner maken.

Ook kun je het aantal dpi instellen, dat is de resolutie van je geëxporteerde foto.

Speel hier eens mee, dan kun je vast wel een hogere kwaliteit export krijgen.

Cryofiel