Gratis alternatief voor Terminal services?

Vroeger maakten wij gebruik van Windows Terminal Services om een server op te zetten waarbij je vanop afstand volledig als client kan werken. Dus alles wat je doet, je volledige bureaublad en alle rekenkracht alles wordt uitgevoerd vanop de server.

Nu met de nieuwste versie's van Windows Server beginnen de licenties hiervoor serieus duur te worden.

Bestaat hier eventueel een open-source alternatief voor en een volledige uitleg hoe ik de setup kan doen? Ik vond al diverse dingen terug op internet voor rdp op Linux maar nooit lukt het om met meerdere users tegelijk actief te zijn op de server.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Tot 75 gebruikers is Citrix XenApp gratis.