Ze zullen het wel kunnen , maar het is nog wel eens afwachten wat je krijgt, dus zullen ze het niet altijd doen. Een .dat-bestand kan namelijk alles bevatten, ook illegale software of virussen.

Als je foto's aanlevert voor een drukker, heb je keus uit meerdere gangbaardere en betere formaten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je opent zelf toch ook niet (zomaar) .dat of .exe-bestanden uit emailbijlagen ?Zo is een grafisch bedrijf ongetwijfeld net zo voorzichtig - zo niet voorzichtigER - met dergelijke bestanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een .DAT bestand kan meedere functies hebben.

Een grafisch bedrijf hoeft niet alle software te hebben. Er zijn genoeg conventies om samen te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel grafische bedrijven werken op Mac.

.DAT is nou niet bepaald een extensie die veel voorkomt.

Met Stuffit Expander moet je de meeste ingepakte bestanden kunnen uitpakken. Dit tooltje is gratis trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip: Als je er ook .nit-bestanden bij hebt, zijn het oude arc-info export-bestanden.

Toegevoegd na 4 uur:
Als je wil weten hoe je dat uitpakt, stuur me maar een berichtje...