Is het zinvol externe harde schijven van 500 GB te defragmenteren met een defragmentatieprogramma of enkel de harde schijf C: ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.7K

Het beste antwoord

de C schijf is je aktieve schijf, de externe gebruik je hoogstwaarschijnlijk alleen voor opslag dus wordt en maar weinig schrijf bewegingen gemaakt.
en waarschijnlijk bijna altijd vrij grote bestanden
dus fragmenteren van je externe schijven is weinig zinvol
capthavoc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Allemaal, omdat ik aanneem dat je die externe hardeschijven zult gebruiken en in gebruikt fragmenteert het... Dus je zinvol... Maar het hoeft niet zo vaak als je ROOT... (C: dus meestal)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harddiskfragmentatie beïnvloedt de toegang tot je HD nadelig. Bij externe schijven is je USB-toegang zo traag, dat fragmentatie niets uitmaakt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 verschillende reacties
wie moet ik nu geloven?
AWM
14 jaar geleden
Kijk eens naar de antwoordwaardering van de twee antwoordgevers en trek je les...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een goed antwoord(man)! :-) @vandaag: je mag dit geloven! mocht je toch willen defragmenteren dan zal het zeker geen kwaad doen. Sterker kan misschien de levensduur van de schijf lichtjes beïnvloeden.
Het ligt er een beetje aan waarvoor je de externe schijven gebruikt en hoe vaak je er iets op zet of verwijderd. Dus af en toe defragmenteren is op zich wel goed, maar niet zo vaak als de C: (systeem) schijf.
Een goed en gratis programma om te defragmenteren is Smart Defrag;