Welke Adobe Photoshop cs6 kan ik het beste aan schaffen?

Ik wil een ps cs6 aanschaffen maar als ik daar op zoek bij een webshop komen er verschillende pakketten naar voren variërend van 300 tot over de 1000 euro. Nu wil ik graag weten wat het verschil is tussen deze pakketten en vooral welke voor mij het beste past.

Ik wil foto's gaan bewerken en met een aantal Tutorial die op het internet te vinden zijn mee kunnen om daar mee meer te leren

Ps
Ik ben geen student. Heb al begrepen dat ik dan niets aan het studente pack heb

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij kunnen niet weten wat het beste bij jou past,
want wij kennen jou niet. In de meeste gevallen is Elements meer dan genoeg. Tip:
GIMP is een gratis, freeware programma en doet hetzelfde als Photoshop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
Ik gebruik op dit moment Elements 11
Helaas loop ik hier mee te vaak vast in wat ik wil doen.
Zal eens kijken naar GIMP
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens gekeken naar de gratis alternatieven? Ik gebruik zelf GIMP en dat kan onnoemelijk veel en doet het uitstekend. Probeer maar eens te vergelijken m.b.v. Google; je zult verrast zijn.

Antwoorden (1)

Als je inderdaad alleen foto's wilt bewerken dan zou Photoshop CS6 genoeg voor je moeten zijn (950,79 incl.BTW). Alle andere paketten (creative suite, Production Premium etc) bevatten allerlei bij programma;s die je in staat stellen een hele workflow voor een bepaalde taak of product te doorlopen. Hoewel dit per programma goedkoper is dan de som van de los aan te schaffen programma's koop je op die manier wellicht meer dan je nodig hebt waardoor je uiteindelijk toch duurder uit bent.
Een andere optie is om te kiezen voor de nieuwe abonementsvorm van Adobe. Dit heeft als voordeel dat je alleen betaalt als je het nodig hebt en dat je alltijd met de meest recente versies van de software werkt.