Hoe kom ik af van de melding: kan de ordinaal 459 niet vinden in dll-bestand urlmon.dll?

Bij verschillende gedownloade programmas krijg ik deze melding.
Bij sommige programmas kan ik heel vaak op OK drukken en dan werkt het maar meestat werkt heel het programma niet. Wat kan ik hieraan doen?

Toegevoegd na 34 minuten:
het is niet alleen die melding met urlmon.dll, maar het is wel altijd met een dll bestand.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.4K

Antwoorden (2)

Er kunnen verschillende oorzaken zijn, zie ook de Engelstalige bron. Je kan het per vergissing hebben verwijderd. Je kan een virus of malware op je pc hebben wat de urlmon.dll heeft beschadigd.
De gemakkelijkste manier om te herstellen is terugzetten naar een goed werkende situatie met systeemherstel. Een andere manier is dat je uitzoekt bij welk programma die urlmon.dll hoort en dat programma opnieuw gaat installeren. Scan verder ook je pc grondig op malware en virussen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Naast het specifieke probleem met de urlmon.dll heb je ook nog problemen met andere dll bestanden. Daarom nogmaals het advies om je pc terug te zetten met systeemherstel naar een datum waarop je deze problemen niet had. Daarna controle op malware en virussen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt proberen om het commando "SFC /scannow'' uit te voeren in je commandprompt (CMD). Deze checkt alle belangrijke .dll bestanden op je computer en corrigeert ze als er iets mist of beschadigd is. Zodra de scan klaar is even je computer opnieuw opstarten en kijken of het probleem verholpen is.