Hoe zet ik een afbeelding in Word heel vaak met dezelfde afstand onder elkaar?

Zodat ik een patroon krijg dat blijft kloppen. Bijvoorbeeld een gestreept papier. Met telkens plakken en het op de goede plek te zetten ben ik ontzettend veel tijd kwijt, ik wil er namelijk aardig wat onder elkaar hebben.

Als iemand een andere, makkelijke(re), oplossing heeft naast Word, hoor ik het ook graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Klik in Word in het Lint op Invoegen.

Klik daarna op Vormen en kies een rechthoek. Teken nu met de muis de rechthoek. Maak je geen zorgen over de precieze plek en afmeting, die kun je altijd later nog aanpassen.

Klik nu met de rechter muisknop ergens in de rechthoek. Er verschijnt een menuutje. Kies helemaal onderaan voor Vorm opmaken...

Nu verschijnt een opmaakvenstertje. Links bovenaan staat Opvulling. Als je daarop klikt kun je rechts voor Patroonopvulling kiezen. Daar kun je het door jou gewenste streeppatroon kiezen.

Met de overige opties kun je de kleur, de omranding, enzovoort instellen.

Ik denk dat dit de beste manier is om een doorlopend patroon te maken.

Cryofiel
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
In dat geval zou ik het volgende doen. Klik in het Lint op Invoegen. Klik vervolgens op Vormen. Maar nu kies je niet de rechthoek, zoals ik hierboven beschreef, maar in plaats daarvan helemaal onderaan voor "Nieuw tekenpapier". Nu plaats je een rechthoek (of een willekeurige andere figuur) op dat tekenpapier. Als je nu een kopie maakt van die rechthoek en met die kopie gaat slepen, kun je hem direct tegen de eerste rechthoek aan plakken. Je zult zien dat Word hem vanzelf "vastklikt" aan de eerste rechthoek, zodat ze precies tegen elkaar aan komen. Dit kun je herhalen. Op deze manier hoef je niet heel precies te schuiven. Jij schuift "ongeveer", en Word zorgt voor de precieze passing.