Is het mogelijk om de broncode van een programma op je computer weer te geven?

Het lijkt me heel interessant om de broncode van iTunes te zien. Is er een manier om dit te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Reddie
11 jaar geleden
Dat wil je niet weten. Het beslaat waarschijnlijk tienduizenden of honderdduizenden pagina's aan code.
Daar word je echt niet wijzer van.
Zelfs een "simpel" programma als notepad is niet eens zo simpel te doorzien.

Het beste antwoord

Over het algemeen niet. Als iedereen zijn code publiceert valt er niks meer te verdienen. Met reverse engineering valt er nog wel te achterhalen wat het programma doet, maar hoe de broncode eruit ziet zal moeilijk te achterhalen zijn, vooral als een 4GL taal is gebruikt vanwege de overhead die erin zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

nee dat kan niet