Wat betekent deze foutcode op mijn computer?

Ik krijg regelmatig in verschilde programma's een foutcode. Ik zou er graag iets tegen doen maar wat betekent het eigenlijk? De computer start hierna op en zegt dat windows is herstelt. Bij oorzaak van probleem staat dit...

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 00000030
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 918438A5
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\111813-21840-01.dmp
C:\Users\Jelle\AppData\Local\Temp\WER-63383-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Ik heb er ook een foto van...

Toegevoegd na 45 minuten:
Ps het is getest op cpu en alles wat er mee te maken heeft. Zie afbeelding...

Toegevoegd na 47 minuten:
Is ook getest op kracht en alles wat ermee te maken heeft....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.4K
Powergen
10 jaar geleden
Heb je McAfee! als antivirus scanner?

Antwoorden (1)

De fout
Driver irql is les or equal heeft heel vaak te maken met je videocard drivers
dus kijk even of er een update voor je drivers is ?
dat is echt eerste stap.
verwijder eventueel eerst je videokaart uit apparatenbeheer
en herstart
de driver wordt dan opnieuw gevonden
handig tip
http://www.iobit.com/driver-booster.php
gratis te installeren en te gebruiken maar laat je niet verleiden het te kopen
want het is gewoon onzinnig dit kopen
als eenmaal alles geupdate is
verander er maar bar weinig meer als je pc enkele jaren oud is en zelf al is hij nieuw dan nog.
maar de proef versie is wel werkzaam voor die ene keer dat je het nodig hebt erg handig daarna mag je het er af gooien om de vervelende reclame te vermijden
ik de meeste gevallen zal dat het wel oplossen .

Ander oorzaken kunnen je geheugen zijn (van je video kaart) dan kan je hem beter vervangen
of er een geheugenbankje defect ? ook daar moet je kijken welk bankje vervangen moet worden
of in het ergste geval je harde schijf loopt op zijn laatste benen ??

maar de videokaart driver is mijn eerste stap
het kan ook zeker helpen de videokaart fysiek te verwijderen de pc daarna te herstarten om bios te clearen let dan niet op de foutmelding
de pc weer uit de kaart er weer in
en het werkt weer.
blijf je het probleem houden test dan met een andere videokaart ?

Toegevoegd na 7 minuten:
er viel me nog iets op de fout op het schem vermedl ook athr.sys error
dat is d wireless card
in verleden denk veel fabrikanten daar een eigen stukje software bij
maar in deze tijd kun je de extra software beter niet mer installeren
verwijder de ATHEROS SOFTWARE( ins het schem software dus niet de driver)in apparatenbeheer
start opnieuw op en laat windows deze driver aansturen
(komt het je bekent voor dat je wel eens de melding kreeg dat windows een conflict had met de atheros software ?)
dus negeer eerst even mijn eerste "hint" over de video kaart
en kijk even naar de wireless adaptor.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens kijken of het lukt... Krijg steeds als ik iets aan het doen ben blauw scherm (bluescreen) maar waar instellingen? Bedoel je configuratiescherm? Graag meer uitleg want ik zie geen software in lijst(en) staan. Moet ik bij programma's en onderdelen zijn? Of is dit bij andere windows versie's. Voor de duidelijkheid ik heb windows 7. Toch alvast bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel een oude computer maar een (vrij nieuwe) oplader die geschikt is voor mijn computer. Hij is oud (volgensmij rond 2005) en is van vista naar 7 geüpdate.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je daarmee de oplader??
capthavoc
10 jaar geleden
Ik focus me nu even op je wireless netwerk kaart want ik ga er even vanuit dat dat het probleem is
dat hoeft niet het geval te zijn maar is wl de beste weg om t gaan op dit moment volgens de melding is er een fout met het bestand athr.sys
dat is een onderdeel van ATHEROS een bekende naam die netwerk kaartjes maakte ( je bent wel draadloos vermoed ik ) Nu weet ik dat in het verleden wireless kaartje nog niet standaard waren.
vandaar dat de fabrikant daar een eigen driver bij deed en vaak ook eens stukje software om de cod ed in te voeren
vaak is die software niet meer compatibil met windows nu is er vaak niets mis met de driver maar wel met de software
en tegenwoordig heeft windows zelf de juist drivers
en de software waarmee je de kaart kan instellen
die andere software is vaak het probleem dat je hardware in de war stuurt omdat zowel windows als de ATHEROS software "ruzieen over wie dat stukje hardware aanstuurt dus probeer dit
ga naar configuratiescherm
programma,s en onderdelen
en zoek daar of je iets kan vinden met het woord ATHEROS
klik dat aan en klik op verwijderen etc etc ga daarna terug naar configuratie scherm
en ga naar
systeem
apparatenbeheer
en zoek onder de netwerk
naar atheros wireles o.i.die strekking
verwijder deze ook
negeer de waarschuwing
herstart daarna, de pc zal opnieuw de driver voor atheros installeren
je zutl dan waarschijnlijk een iets ander wireless icoon in de taakbalk zien
je zult ook weer evn opnieuw moeten verbinden
en de code etc invoeren. Hopelijk los het verwijderen van die ATHEROS software en het opnieuw installeren van de driver met in dit geval de software van windows je probleem op met de bleu screen
succes