Hoe verwijder ik een document uit Word geheel?

Het lukt me wel om de inhoud te wissen, maar het document an sich blijft bestaan, ook al heeft het geen inhoud meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
17.8K
SimonV
10 jaar geleden
Sluit het document.
Ga naar Bestand -> Openen -> Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat je wilt verwijderen. Kies Verwijderen. En weg is het document.

Het beste antwoord

Gewoon in de Verkenner/Explorer zoeken naar de naam van het bestand. Dan er met de cursor op gaan staan, rechtermuisknop, kies voor verwijderen. Dan naar Prullenbak en hetzelfde bestand daar aanklikken, rechtermuisknop en kiezen voor verwijderen. Dan is het ECHT helemaal weg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik werk met mijn MAC met Google Chrome, maakt dat verschil?
In Finder is het bestand en andere Word documenten niet terug te vinden, dus op die manier kan ik het ook niet verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snap ik niet, als je het op Finder niet kan terugvinden dan is het toch weg...?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Freek, als ik naar Word ga,zie ik, dat er 22 documenten zijn. Toch staat er slechts 1 in Finder!
Ik snap er de ballen van.
Cryofiel
10 jaar geleden
Zijn dat niet slechts de *namen* van de documenten? Word houdt een lijstje bij met documenten die je recent hebt geopend. Ook als zo'n document zelf al helemaal weg is, blijft de naam nog in dat lijstje staan. Als je naar dat lijstje zit te koekeloeren, denk je allicht dat het document er nog is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, Cryo. Er zijn wel degelijk documenten met inhoud, die Finder niet vermeldt.
Het document, dat ik wil verwijderen heeft idd geen inhoud meer, maar de titel blijft bestaan.
Als ik het goed begrijp, is deze überhaupt niet te verwijderen?
Daar zal ik me dan bij neer moeten leggen, hoewel met tegenzin.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat klinkt vreemd... Wat gebeurt er als je Finder niet laat zoeken, maar als je zelf navigeert naar de plek waar het document volgens Word moet staan? Andere mogelijkheid: kun je in Word via Bestand --> Openen het bestand zien in een lijst, en daar aangeven dat je het wilt wissen? Dus wissen vanuit het openen-dialoogvenster van Word?

Andere antwoorden (1)

of selecteer het bestand in de windows verkenner en druk op SHIFT+DELETE en het document wordt direct volledig verwijderd en komt dus niet in te prullenbak terecht.