Hoe moet ik een spreadsheet voor mijn studiepunten maken?

Ik wil in Excel een lijstje maken van alle vakken die ik dit jaar heb en die gelijk uitrekent of ik het studiepunt gehaald hebt en hoeveel ik er in totaal heb.

Het moet er een beetje als volgt uitzien:

Vak EC's Cijfer Gehaald? Behaalde studiepunten

Chemie 3 7 Ja 3
Wiskunde 3 5 Nee 0

Dus, als ik onder het kopje een cijfer invul dat hoger is dan 5.5, dan moet er onder gehaald direct een Ja komen te staan. Is het lager dan 5.5 dan word dat automatisch een nee.

Onder het kopje "Behaalde punten" wil ik dan, bij "Ja" het aantal studiepunten hebben en bij "Nee" gewoon 0

Is dit op de een of andere manier mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je een als-functie. Dus in het [vakje gehaald] vul je: Als([vakje cijfer]>5,4;"Ja";"Nee"). In het [vakje studiepunten] gebruik je de formule: Als([vakje gehaald]="Ja";[vakje Ec's];0). Een alternatief voor de laatste is: Als([vakje cijfer]>5,4;[vakje Ec's];0).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100