Wat voor adres beheer programma voor de PC bestaat er?

Mijn moeder heeft momenteel Davi Adres 2000. Een programma wat voor de PC adressen kan beheren. Hiermee kun je nieuwe adressen toevoegen, wijzigen in groepen indelen en afdrukken op labels.
Zoals de titel van Davilex al aangeeft, komt het uit 2000. Dit programma werkt niet prettig meer onder Windows 7. Het belangrijkste is ook vooral het beheer en combinatie met het afdrukken van de labels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt onder windows 7 in een virtualbox gewoon xp oid installeren en dan blijft de software gewoon te gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor mijn moeder niet de bedoeling om dit soort dingen te doen, ze wil het wel "simpel" houden en virtualisatie is voor mijn moeder toch wel een stapje te ver ;) Overigens werkt de compatibiliteitsmode misschien ook wel, maar ben gewoon benieuwd of er iets is van deze tijd... :) Bedankt voor het meedenken

Antwoorden (2)

Misschien is Easy Rolodex wel wat. Vanaf 15,00 te koop. (Zie onderstaande links) En waarschijnlijk heeft je moeder genoeg aan de goedkoopste versie. Bij de Faq las ik dat je de adressen van davilex ook kan importeren in easy rolodex. Je kan ook eerst een demoversie downloaden om het te proberen.

Toegevoegd na 1 uur:
Misschien nog een betere suggestie is adres 2000. Volledig gratis en moet gewoon werken op Windows 7. Ik ga hem denk ik eens uitproberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze allebei geprobeerd, enkom tot de conclusie dat Easyrolodex wel veel handiger werkt en waarschijnlijk voor jouw moeder een betere optie is. Bijkomend groot voordeel is, dat de adressen die al in Davi adres staan kunnen worden geimporteerd in Easyrolodex.
Ik heb goede ervaringen met het beheer van mijn adress book in Outlook.
Hoewel ik inmiddels (al lang!) met Thunderbird werk, probeer ik nog vaak een print-out te maken van mijn adresboeken (ik heb er enkele!) via Outlook.
Voordeel van het adresbeheer via Outlook of Thunderbird is dat je direct en makkelijk e-mail-adressen uit dat adresboek kunt gebruiken voor de mail.
Vraag is - die misschien iemand anders kan beantwoorden - of je makkelijk je gegevens uit Davi Adres kunt importeren in Outlook of Thunderbird. Moet mogelijk zijn, bijv. door uitvoer in een comma-separated format en dat dan importeren in het mailbestand.