Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows Update doet raar?

Ik heb een vreselijk irritant probleem.

Windows Update werkt namelijk niet zo lekker.

Als ik mijn computer aanzet krijg ik een een melding dat Alle windows updates zijn geïnstalleerd.

Maar als ik s'avonds laat mijn computer weer afsluit moet hij weer updates installeren, en dat dag in dag uit.

Dan wil ik gaan slapen en dan duurt het ongv. 45 min voordat hij helemaal uit is.

Ik heb al het programmaatje "Windows Update Fix" van Windows zelf gebruikt maar het werkt voor geen meter.

Weet iemand hoe ik dit wel kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
635

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Problemen met de updatefunctie van Windows zijn helaas geen zeldzaamheid: zo komt het voor dat afgehandelde updates na een herstart toch weer opnieuw worden aangeboden. Veel van deze problemen worden al opgelost door simpelweg de map SoftwareDistribution te verwijderen.
Geef het commando SERVICES.MSC in het zoekveld van het startmenu om de beheermodule voor de services te openen (de module is tevens bereikbaar via het onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm).
Klik met rechts op de service Windows Update en kies voor Stoppen.
Windows Update slaat de updatebestanden op in de map C:\Windows\SoftwareDistribution. De map SoftwareDistribution kan nu zonder problemen in zijn geheel worden verwijderd. De updategeschiedenis wordt hierdoor ook gewist, maar dat is geen probleem: nadat Windows opnieuw is opgestart, wordt de map vanzelf opnieuw aangemaakt en werkt Windows Update weer als vanouds.

Hopelijk lost dit het probleem op en stopt het continu updaten.
(Lees meer...)
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Had ook eens iets dergelijks,leek er spyware aanwezig.Scan daar eens op.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn computer gisteren nog gescand met AVG 2013 en Microsoft Security Essentials op virussen en niks gevonden. Daarna had ik ook nog mijn computer gescand op Malware en ook niets gevonden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding