Hoe kun je van 2 google accounts gmail gebruiken zonder steeds in- en uit te hoeven loggen?

Ik wil bijvoorbeeld graag mailberichten in de ene gmail inbox kunnen verplaatsen naar een map van de andere gmail account zonder daarvoor een mail van de ene naar de andere te hoeven sturen

10 jaar geleden
in: Software
1.6K

Antwoorden (4)

Door twee verschillende browsers te nemen. En dan het ene account in de ene browser openen, en het andere account in de andere browser. Bijvoorbeeld Chrome en Firefox.
Amadea
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Zo kan ik ze beide open hebben (kan overigens ook 2x dezelfde browser zijn). Maar ik kan dan geen acties tussen beiden doen.
Amadea
10 jaar geleden
Kan dat met gmail wel? Met hotmail (outlook) helaas niet...
Poet
10 jaar geleden
Hee, je hebt toch gelijk. Met gmail in 2 chrome browsers gaat het idd ook niet.
Dit is vrij simpel om te doen. Het antwoord:

Gebruik de e-mail doorsturen functie van Gmail.

Citaat van bijgevoegde bron:

Open Gmail.
Klik rechtsboven op het tandwiel.

Selecteer Instellingen.
Selecteer het tabblad Doorsturen en POP/IMAP.
Klik in de sectie 'Doorsturen' op Een doorstuuradres toevoegen.
Voer het e-mailadres in waarnaar je e-mail wilt laten doorsturen.
Voor de zekerheid sturen we een bevestiging naar dat e-mailadres.
Open je e-mailaccount waarnaar berichten moeten worden doorgestuurd om het bevestigingsbericht van het Gmail-team te zien.
Klik op de verificatielink in die e-mail.
Ga terug naar je Gmail-account en ververs de pagina.
Selecteer de optie Een kopie van een inkomend bericht doorsturen aan en kies je nieuwe doorstuuradres in het dropdown-menu.
Kies in het tweede dropdown-menu wat Gmail moet doen met je berichten, zoals Gmail-kopie behouden in Postvak IN of Gmail-kopie in archief plaatsen.
Klik onder aan de pagina op Wijzigingen opslaan.
_____________________________________________

Als je beide accounts forward naar elkaar, heb je én allebei de accounts en de mail van beiden. Om te voorkomen dat het dubbel gaat werken ivm binnengekomen mail kun je een map aanmaken en dit instellen als de standaard ontvang map voor de mail van het andere account (zie bron)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het gaat om het verplaatsen van e-mail, zou je beide accounts als IMAP kunnen toevoegen aan een lokale e-mail client (Outlook bijvoorbeeld). Je hebt binnen je e-mailprogramma dan twee postvakken, en je kunt eenvoudig mail van het ene naar het andere postvak verplaatsen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed idee, je kunt ook Firefox gebruiken en een verplaatsingsregel voor inkomende post maken.
Naast het doorsturen van de email (wat Evlution al heeft beschreven) kun je ook de toegang van 1 Google account delegeren naar een andere. Zo kun je bij 1 account inloggen en daarna met 1 klik bij de andere account inloggen. De opties daarvoor kun je vinden onder Accounts in het intellingenpaneel van Gmail.