Kan ik een soort wikipedia maken in Word 2010 of Office 2010?

Ik wil een soort wikipedia maken dan bedoel ik een soort eigen encylopedie. maar dan in Word of office 2010.
Zou dit kunnen? Ook wil ik er dan in zoeken. Is dit mogelijk?

Toegevoegd na 42 seconden:
Ik schrijf dan alles zelf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je er ook in wilt kunnen zoeken, kun je beter een bestand aanmaken zoals bijv. "Help" files zijn ingedeeld (extensie .CHM).
Die zijn aangemaakt met een Markup taal en hebben als voordeel dat je niet allerlei losse documenten krijgt, je er op diverse manieren in kunt zoeken en het geheel wordt ook niet zo groot in omvang als Word-documenten (oa door compressie).

Evt. zijn er tools voor te krijgen (google op: chm sjabloon Word). Voordeel is ook dat ze evt. te exporteren zijn in een webformaat (HTML) , mocht je je encyclopedie ook nog eens online willen zetten.

Ook geavanceerde PDF-files (Zie bijv. handleidingen) kunnen door interne links en bookmarks goed doorzocht worden, evt. ook aan te maken vanuit WORD met een goede PDF-converter.

En als je echt groots gaat aanpakken, dan kom je al snel terecht bij een database + interface (zoals Wikipedia,
volgens mij is deze "encyclopedie-software" vrij verkrijgbaar).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kan, maar is heel veel werk. Wanneer je een trefwoord in het document neerschrijft en dit gehele woord selecteerd met de rechtermuisknop ingedrukt, vervolgens ga je via invoegen of insert een hyperlink toevoegen.
Deze hyperlink kan dan verwijzen naar ieder ander mogelijk bestand of URL (website). Vanuit dit bestand kun je dan weer een hyperlink opnemen die je terug verwijs naar het eerste (hoofd) bestand.

Maar nogmaals 't is veul werk.

Toegevoegd na 49 seconden:
sorry linker muisknop ipv rechter-