juiste formaat wijzigen coreldraw x6 ?

bij Coreldraw x6 krijg ik de eigenaardigheid dat als ik 21x29,7 cm ingeef in CorelDraw dat hij er 210x297 van maakt, waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem zit niwtt binnen coreldraw, het ligt aan je eenheden binnen je configuratiescherm. Land instelling. even naar standaard instellingen zetten en opgelost.

Antwoorden (2)

In de instellingen staat blijkbaar ergens dat de standaard eenheid millimeters is. Even in de opties grasduinen dus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, staat onder opties.
Coreldraw zet de maatvoering in millimeter. Je vind dit onder opties. Ik zou echter de mm instelling handhaven. Werkt beter dan cm instelling.