windows 8 loopt vast en doet daarna een confugiratie wat is dit voor een prbleem?

Hallo,

ik heb sinds 09-08-2013 een nieuwe laptop gekocht bij de mediamarkt (asus-r505cb-xx072h). nu heb ik al een 4 tal keer gehad dat ik aan het gamen was of internetten of film kijken dat mijn laptop compleet vast loopt. mijn beeld is er nog wel maar kan niks meer doen, muis niet bewegen ctr alt del doet het ook niet meer. ik moet mijn laptop dan opnieuw opstarten en als ik dat doe gaat de laptop zich zelf configureren. wat kan dit probleem zijn?? ook heb ik dit 1 keer gehad zonder dat die zich ging confugireren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Internet je via WiFi ?

Probeer je modem op een ander kanaal te zetten, die staat standaard op 11.

Klinkt heel raar dat dat het probleem zou kunnen wezen maar ik had dit namelijk ook het vastlopen tijdens internetten, gamen films bekijken enz. Ook een Asus laptop.
Ik had dit opeens na het verwisselen van provider (en dus ander modem).

Het schijnt dat dat toch stoort tijden het gebruik en je computer daar op vast loopt.
Daarvoor nooit en toen opeens minstens 2xper uur.

Inloggen op je modem kun je door je ip adres in de opdrachtbalk van je browser in te toetsen.

Met het programma inSSider:
http://www.metageek.net/products/inssider/

Kun je bekijken of er directe buren zijn die op hetzelfde kanaal als jouw zitten en dus de verbinding kunnen storen, kies een zo vrij mogenlijk kanaal uit (1 tm 13)

Hierna liep mijn laptop nooit meer vast, en ik had hetzelfde als jouw met Windows 8 en Asus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een modem kan niet op een ander kanaal worden gezet, maar een router wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeik toch niet zo man lutser

Andere antwoorden (1)

Zou niet mogen zijn en het probleem kan door verschillende oorzaken voorkomen. Als je geluk hebt, is enkel je windows corrupt en moet je die eens opnieuw installeren. Als het blijft voorkomen laten binnenbrengen.