wat is er mis als ineens alle hyperlinks (word) niet meer werken?

ik heb in word2010- bestanden (met name in onenote) een heleboel hyperlinks naar andere bestanden op de pc aangebracht. zomaar ineens werken deze niet meer. ik heb al een systeemherstel gedaan maar dat helpt niet. hoe kan ik dit probleem oplossen?

Toegevoegd na 27 minuten:
(naar aanleiding van de eerste reactie): er is niets veranderd in de mappen. als ik opnieuw een zelfde hyperlink aanmaak werkt die tweede wel en de eerste nog steeds niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je al gekeken of de adressen waar de links naar verwijzen op je pc wel bestaan? Als je iets veranderd hebt in een (basis)map, dan kan het zijn dat het adres dus verkeerd is omdat de nog naar de oude, eventueel niet-bestaande map verwijst.

Antwoorden (1)

Als het adres dan exact hetzelfde is als het adres in de nieuwe hyperlink, dan zou het goed moeten zijn volgens mij, als de links zijn verdwenen, zou het misschien kunnen komen doordat je een andere versie van word gebruikt of iets dergelijks, maar dan ga ik wel heel erg gissen... Als de links er wel zijn, maar niet het bedoelde adres openen, ligt het vaak aan de plaats waar dat staat.

Op internet kan ik ook niet echt iets nuttigs vinden. Wel dat het adres dus niet goed is, dat kan komen door een verplaatsing in de map dus, maar je zou het nog eens kunnen vergelijken met wat voor adres je nu invoert. Ook kan het zijn dat het adres niet bereikbaar is. Dat komt wel eens voor als het internetlinks betreft, maar soms is een (verwisselbare) schijf ook niet aanwezig, of is er een fout waardoor een andere geheugenschijf niet bereikbaar is.

Nog een kleine tip: vermijd leestekens in de namen van mappen, dit kan vervelende verwarringen veroorzaken in bijvoorbeeld links.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik ben bang dat ik je anders niet kan helpen. Maar gelukkig worden dit soort foutmeldingen vaak veroorzaakt door kleine dingetjes. Succes in ieder geval!