Hoe kan ik mijn mail terughalen?

Ik kan een mail niet meer terugvinden. Is het niet zo dat mails altijd op een server bewaard worden? Is er een mogelijkheid dat ik mijn mail nog terug vind?

Toegevoegd na 42 seconden:
Mail is wel al verwijderd bij outlook.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
41K
ronron1212
10 jaar geleden
Nee dat is niet zo je mails staan op je eigen pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ze verwijderd zijn van mijn pc kan deze niet meer terughalen? Maar Telenet heeft toch wel een kopie van mijn mails of niet?
ronron1212
10 jaar geleden
Niet als jij dat niet hebt ingesteld en anders zou je die dan op hun webmail moeten zien.
http://login.mail.telenet.be/webmail2/sso/invalid?state=fromCheckSession
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Telenet webmail staat hij er ook niet bij. Hoe kan ik het instellen zodat deze niet gewist worden na een maand of iets anders?
Poet
10 jaar geleden
Heb je al in de prullenbak gekeken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Poet: in de prullenbak vind ik de mail ook niet.

Antwoorden (3)

Als het de Outlook betreft die de opvolger van Hotmail is, dan heb je nog een mogelijkheid. Onderaan de pagina van Verwijderd staat namelijk de tekst "Een bericht kwijt? Het is mogelijk om verwijderde berichten te herstellen, dan halen we zo veel mogelijk berichten terug. Meer informatie". Op dat 'verwijderde berichten te herstellen' kan je klikken. Outlook zal dan zoveel mogelijk berichten terughalen en in de map Verwijderd zetten. Als de verwijderde berichten die je wilde herstellen niet worden weergegeven, betekent dit dat ze voorgoed verloren zijn.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om het programma Outlook 2003
Amadea
10 jaar geleden
Dan staat hier wat je kunt doen: http://support.microsoft.com/kb/246153/nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is alleen werkend voor Exchange, Amadea. Wat voor een e-mailadres is het? Waar eindigt het op? @hotmail.com bijv.?
Amadea
10 jaar geleden
vmsw: lees de eerste reactie, dan weet je over welk mail het gaat.
Omdat je het hebt over Outlook weet ik niet of het gaat over een e-mailaccount op het internet, of het software programma dat op je PC.
Ik ga er vanuit dat je het hebt over het programma op je PC.
Als uw instellingen zodanig zijn ingesteld wordt de email inderdaad op de server van je provider bewaard, maar dit is geen standaard instelling, ik vrees er dus een beetje voor. Heeft u al eens in de map 'verwijderde emails' gekeken. Als je op de email reageerde (reply) dan vind je hem vast nog terug in 'verzonden items'.
En dan is er nog steeds de afzender of bestemmeling die misschien de e-mail nog heeft.
Outlook heeft een zoekfunctie om e-mails op te sporen, dit kan je ook helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mail terughalen is onmogelijk.

Uit de informatie verspreid over de comments haal ik eruit dat je de mail verwijderd hebt uit Outlook en POP3 of IMAP gebruikt om te communiceren met je provider (Telenet). Aangezien Outlook werkelijk niks achterhoudt, en er niks meer in je webmail staat, is de e-mail niet meer te herstellen.

Enige mogelijkheid is nog je provider vragen of zij back-ups hebben, maar de kans dat ze hierop reageren is zeer klein.
Overigens, als je zelf back-ups maakte, kan je hier ook gebruik van maken..