Waarom vindt mijn wifi-adapter ons netwerk niet?

Hoi!

Ik heb een Thomson Speedtouch 120g wifi-adapter voor een desktop. In mijn nieuwe huis vindt de adapter ons internetnetwerk niet. Hij vindt wel de netwerken van de buren.

De internetsnelheid is 120 Mbps. Kan het zijn dat de adapter te oud is of dat hij deze internetsnelheid niet aankan? Ik las dat bij de kenmerken voor deze adapter dat de data snelheden de volgende zijn: 54 Mbps, 48 Mbps, 36 Mbps, 24 Mbps, 18 Mbps, 12 Mbps, 9 Mbps en 6 Mbps.

Bedankt alvast voor reageren!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Je moet kijken of het een 2.4 GHz of een 5 GHz wifi adapter is. De 5 GHz is een vrij nieuw techniek en word niet gevonden door ouder pc's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze Cardbusadapter ondersteunt alleen Wireless b/g, dus je zal je draadloze router moeten instellen ook b/g uit te zenden.

120MB klinkt als Ziggo/UPC, dus ik vermoed dat je een nieuw modem hebt die Wireless n gebruikt.