Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een youtube downloader gemaakt maar mag ik die online zetten?

Ik heb een youtube downloader gemaakt in C# en die wil ik graag op mijn website zetten. Maar ik vroeg me dus af i.v.m. het download verbod mag ik deze software online zetten.

Het programma zelf is niet gestolen maar die "steelt" wel youtube filmpjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
584

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dit is niet toegestaan. Youtube heeft copyright bescherming op de content en heeft in de voorwaarden tevens staan dat kopieren/dupliceren niet mag zonder hun uitdrukkelijke toestemming.

Quote uit de voorwaarden;

Artikel 5.1 L
"Het is u niet toegestaan om Gebruikersvideo's (zoals hieronder gedefinieerd) te benaderen om een andere reden dan uitsluitend uw persoonlijke, niet-zakelijke gebruik, zoals bedoeld met behulp van en toegestaan op grond van de normale functionaliteit van de Dienst, of uitsluitend voor streaming, hetgeen de gelijktijdige digitale verzending betekent van het materiaal door YouTube via internet naar een door een gebruiker middels internet toegepast apparaat, en wel op zodanige wijze dat de gegevens bedoeld zijn om realtime te bekijken en niet om (al dan niet permanent) door de gebruiker te worden gedownload, gekopieerd, opgeslagen of verder te worden verspreid."

Artikel 5.1 M
"Het is u niet toegestaan om Content te kopiëren, verspreiden, uit te zenden, weer te geven, te verkopen, in licentie te geven of anderszins te exploiteren voor enig ander doeleinde, zonder de nadrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van YouTube of van de licentiegevers van de Content."

Zie de links hieronder voor meer informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding