Mijn iPhoto database is corrupt, hoe herstel ik dit?

Mijn iPhoto database bevat ongeveer 6000 foto's en heeft sinds de laatste software update, flinke kuren. Elke keer als ik iPhoto opstart, gaat hij op zoek naar nieuwe versies, en daarna krijg ik de melding dat de bibliotheek bijgewerkt moet worden om met deze versie te kunnen werken.

Na het bijwerken (wat behoorlijk lang duurt) gaat er nog vanalles mis. Foto's die ik importeer raken om onverklaarbare redenen 'kwijt': ze worden tijdens een sessie wel toegevoegd maar nadat ik iPhoto afsluit en opnieuw opstart, zijn ze 'verdwenen'.

Wie weet er hoe ik iPhoto kan herstellen of hoe ik een hele nieuwe bibliotheek kan starten en deze naast de oude kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Nieuwe library: option/alt toets inhouden als je iPhoto opstart. Dat is de enige info wat ik je kan geven. Verder zou ik zorgen dat je je iPhoto library op een lokatie plaatst waar je Time Machine hem kan backuppen.