Wat gebeurt er precies als je 'compiled clip' toepast bij een flash animatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een compiled clip is een losse swf. Je hebt bijvoorbeeld eerder een animatie gemaakt en deze als swf gecompiled.

Wanneer je deze dan op de stage zet gaat deze afspelen zoals hij normaal ook zou doen.

Punten om op te letten:
- Het aantal frames per seconden. Als dit verschillend is voor de compiled clip en de animatie waar je hem in gebruikt kan dit rare effecten geven.
- Gebruik van actionscript. Als in de compiled clip verwezen wordt naar '_root' gaat dit niet meer over de root van de compiled clip maar naar de root van de animatie waarin deze clip staat. Op deze manier kan een swf die los goed werkt ineens niet meer werken wanneer deze in een andere flash movie gebruikt wordt.

Ps. Ik wil best antwoord blijven geven op flash vragen, maar misschien kun je beter op zoek naar een flash forum waar veel mensen verstand van flash hebben. Hier lijk ik de enige te zijn die antwoord geeft (;

Probeer bijvoorbeeld flashfocus.nl