Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik deze vreemde kleuren weg in VLC?

Wanneer ik een avi bestandje open in vlc-player, krijg ik dit effect: http://tinypic.com/r/2yv9b1h/5

Wat kan ik hieraan doen? In Windows Media Player werkt de video (.AVI) wel zoals het hoort.

Mvg Jordy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je dat bij alle (avi) bestanden in VLC?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VLC
Ctrl-e
Video effecten
Beeldeigenschappen uitvinken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb er niet veel verstand van, maar je zou kunnen beginnen met kijken of je ergens een codec pack kan downloaden.

Je kan proberen wat met de video-instellingen in VLC te spelen, als je die al eens veranderd hebt kan herstellen naar de standaardinstellingen misschien het probleem oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of het video bestand is corrupt of je PC heeft gewoon simpel weg 'moeite' met het afspelen van deze video. Hoe groot is het video bestand?

Vriendelijke groeten,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het installeren van een nieuwe codec zou de problemen moeten verhelpen. Een goede keuze is het K-Lite Codec Pack.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VLC maakt geen gebruik van losse codecs (althans niet als je VLC er niet naar wijst). VlC maakt gebruik van zijn ingebakken codecs.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding