Helpen de pc-versnellers je echt om zeep?

Ik maak gebruik van een paar pc-versnellers. Die programma's helpen goed, mijn pc is een stuk sneller geworden. Echter is mijn pc al meerdere malen gecrasht. Mijn ouders denken dat het door die pc-versnellers komt, maar ik blijf geloven dat het ligt aan een aantal toevallige fouten in mijn Windows. Hebben mijn ouders gelijk en gaat mijn pc echt kapot door die versnellers, of was dat gewoon toeval?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probleem kon hem wel eens in de meervoud zitten, versnellerS.
Kies een goede en niet meerdere. Voor je het weet generen ze een conflict waardoor juist je PC crasht.

Het beste antwoord

Neen die maken uw PC niet kapot.
Als u programma's update uitvoert dan komt extra stukje programma op een vrije plaats op uw HD te staan, evenzo met data.
Daardoor moet uw OS (operating system) steeds verspringen van de ene locatie naar de andere om een aaneensluitende bewerking te kunnen doen.
Het is, onder andere, dat steeds verspringen wat uw trager maakt.
Dit kan u oplossen met die "PC versnellers" die eigenlijk alleen maar die gedefragmenteerde stukken weer na elkaar zet, net zoals wat uw standaard programma "Defrag" zou doen.
Een andere oorzaak is restanten van verwijderde programma's die ergens blijven hangen zijn, zoals in uw register.
Dat maakt dat weeral uw OS moet gaan zoeken naar iets wat er niet meer is en daardoor veel tijd verliest.
Dergelijke fouten kan u oplossen met een programma zoals Ccleaner waarbij u niet enkel uw nutteloze rommel kunt opkuisen (deleten) maar ook uw register kan herstellen en alle nutteloze zaken kan weghalen.
Meerdere van die "opruimers" vertragen ook uw zaak omdat er dan verschillende programma's aan de slag zijn met hetzelfde, dus hou u bij maar een degelijke.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als u met "om zeep helpen" de hard ware bedoeld is dat zeker niet het geval.
Als u met crash bedoeld dat de software vastloopt dan is dit te wijten aan programma's die onderling problemen hebben.
Er zijn legio reden die dit kunnen veroorzaken maar dat was uw vraag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf gebruik ik CCleaner en PrivaZer. Dat zijn allebei schoonmakers en ik vind dat goede keuzes. Maken twee schoonmakers een pc ook trager? Ik laat ze namelijk niet allebei tegelijk scannen of opruimen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder, is te vaak gebruik van een schoonmaak programma dan wel slecht voor de pc?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 zouden kunnen vertragen als ze hetzelfde doen op hetzelfde moment en behalve dat zou het kunnen dat het ene programma teniet doet wat het andere juist heeft uigevoerd, dubbel werk.
U kan die programma's ten alle tijde uitvoeren zonder schade maar dat is de bedoeling niet. Ik gebruik Ccleaner eens per week of als ik merk dat ie te traag geworden is.

Andere antwoorden (2)

Wees altijd terughoudend met gratis programma,s via internet !! Deze beloven veel, en doen dat ook. Sommige verwoesten uw computer of besmetten uw computer zodanig dat normaal werken onmogelijk is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag mij inderdaad af waarom je er meerdere gebruikt. Als je niet exact weet wat die programma's doen loop je het risico dat er te veel opgeruimd wordt, met als gevolg een software crash. Hardware matig doen deze programma's niets, zeker niet kapot maken. Ik zelf gebruik PC Speed Up. Dit is een koop programma te downloaden via http://pcspeedup.nl.softonic.com/. Het kost 19,95 en functioneert bij mij al tijden geweldig goed. HEt programma meet de opstarttijd, checkt defragmentatie, checkt op rest en onzin bestanden etc. zie afbeelding.
Vervolgens kun je de problemen repareren. Programma kun je ook op meerdere pc's installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is alleen dat ik nooit wil betalen voor die programma's. Is er dan misschien ook een gerelateerd programma dat gratis is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, je bent jong en je wilt wat! Volgens mij moet jij er nog achter komen dat 'voor een duppie op de eerste rij' niet altijd werkt. Zeker als je niet weet wat die programma's nu allemaal precies met jouw pc uitvreten. je installeert er immers meerdere. En wat is nu 19,95 voor een licentie voor het leven? en dan zonder geprul wat je nu aan de hand hebt. Of je gaat door op de huidige weg en leert de ellende zelf oplossen of je investeert de prijs van 10 glazen bier en gaat fluitend de toekomst te gemoed. Denk dat je ouders dit idee van harte ondersteunen.