Hoe verplaats ik een afbeelding buiten een tekstvak (links/boven) in word?

(Zie ook bijlage)

Wij maken pasjes voor ons jongerencentrum. Daar wordt ook een foto op geplaats. Om deze foto op elk pasje even groot te maken heb ik een tekstvak aangemaakt. Daar voeg ik een afbeelding aan toe die ik vervolgens in de goede maat kan slepen.
Normaal gesproken kan ik een afbeelding willekeurig over een pagina schuiven en ik had verwacht dat dat met deze afbeelding ook zou kunnen binnen het tekstvak. Dit is echt niet mogelijk, het kan alleen tegen de linker bovenhoek geplakt zitten? Hoe kan ik zorgen dat deze afbeelding toch linksboven uitbreekt (en toch niet zichtbaar is)?

Toegevoegd na 10 minuten:
Edit: De opties mbt tekstterugloop zijn niet beschikbaar voor deze afbeelding in dit tekstvak

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.8K

Antwoorden (2)

Door bij de instellingen van de afbeelding aan te geven dat deze achter de tekst moet staan. Dat doe je door op de afbeelding rechts te klikken, de Werkbalk te kiezen, en dan de Tekstterugloop te bepalen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Vermoedelijk staat de afbeelding in een apart vak. Maar je moet 'm plaatsen in hetzelfde vak als waar de tekst in staat. En dan kan je de afbeelding op elke gewenst plek plaatsen. Het tekstvak moet dus worden vergroot.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze optie is niet mogelijk voor deze afbeelding in dit tekstvak.
Je kunt de tekstterugloop aanpassen:

- klik op de afbeelding met de rechtermuisknop
- selecteer de optie tekstterugloop
- selecteer vierkant.

Nu kun je hem verplaatsen waar je wilt. Dit kun je eventueel ook aanpassen bij de achtergrond, speel ook eens een beetje met de opties en kijk wat er gebeurt.

Verder kun je misschien nog overwegen om van alle achtergrond (inclusief het tekstvak) 1 afbeelding te maken, om te voorkomen dat e.e.a. verschuift.